خال های نازیبا کلید تشخیص بیماری های حیاتی و مهم هستند

یک متخصص پوست گفت: هر چند لیزر درمانی خال ها موجب زیبایی می شود ولی چون کلید تشخیص بیماری های حیاتی و مهم به شمار می روند، استفاده از لیزر، در این گونه موارد توصیه نمی شود.

دکتر نجفیان متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  گر چه برطرف کردن خال های نازیبا وسیع توسط لیزر موجب رفع نگرانی و افزایش اعتماد به نفس جوانان مبتلاست ولی علیرغم میل مبتلایان بهتر است از برداشتن این گونه خال ها خورداری کنیم.

وی با اشاره به خال های کوچک قهوه ای یا سیاه رنگ کک و مک مانند روی لب برخی افراد، تصریح کرد: بیماری مهمی به نام سندروم و پولیپ های متعدد در سرتاسر لوله گوارشی از علائم این گونه خال هاست .

نجفیان با بیان این که این خال ها هر چند مزاحم و نازیبا هستند، افزود: با عوارضی که این خال ها در بیمار ایجاد می کند موجب تشخیص زود رس سرطانی شدن پولیپ و یا سرطان های دیگر می شوند.

وی حملات مکرر دردهای شکمی شبیه به آپاندیس را از عوارض اورژانسی این خال ها دانست و یادآور شد: با بودن و دیدن این خالها تشخیص خیلی سریع تر و امکان اشتباه با سایر اورژانس های شکمی از بین می رود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به ارثی بودن این بیماری، باید در مورد ازدواج و بچه دار شدن این افراد راهنمایی های لازم صورت گیرد./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.