خانه های نقلی نقل مجلس مستاجران شد

این روزها اکثر افراد در بازار مسکن در تلاش هستند تا واحدی را خریداری کنند، در این بین آن دسته از افرادی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند بیشتر از دیگران سعی دارند تا با کمک وام یک واحد بسیار کوچک را خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گزارشات میدانی حاکی از آن است که این روزها بازار خانه های با متراژ کم بیشتر داغ شده است.

براساس این گزارش این واحدها به دلیل طرفداران زیادی که دارد زود به فروش می رسند و همین امرموجب رونق پیداکردن واحدها نقلی شده است.

یکی از بنگاهداران واقع در محله مختاری می گوید اکنون قیمت هر متر مربع در این منطقه به دو میلیون تومان رسیده است در صورتی که تا چند ماه پیش هر متراژ آن  یک میلیون و ۵۰۰ تومان بود بنابراین اغلب زوج های جوان به دلیل ارزان تمام شدن به سمت بازار خانه ها با متراژ های کوچک می روند.

وی ادامه داد: در حال حاضر آپارتمانی با قیمت کمتر از ۱ میلیون و۵۰۰ هزار تومان نایاب است واغلب زوج های جوان و خانواده کم جمعیت به سمت بازار خانه های کوچک می روند.

همچنین یکی دیگر از بنگاه داران در همین خصوص گفته است: فروش آپارتمان با متراژ بالا بسیار کم شده است کمتر کسی به سراغ آپارتمان با متراژ ۸۰ یا ۱۰۰ متری می آید در صورتی که فروش آپارتمان با متراژ ۴۰ یا ۵۰ متری بیشترین طرفدار را دارد.

گزارش ها از سطح شهر بیان کننده ناتوانی افراد برای خرید آپارتمان دلخواه خود است و دقیقا در این میان به این جمله می رسیم «داشتن خانه حتی به اندازه قوطی کبریت هم نعمت است.»

آپارتمان های ۳۰ تا ۴۰ متری را در اغلب محله های تهران می توان پیدا کرد اما وفور این واحدهای نقلی را می توان در مرکز و جنوب شهر به وضوح رویت کرد.

یکی از مزایای خرید این واحد های نقلی این است که اکثریت آنها با وام همراه هستند و این مساله شرایط را برای خریدار بسیار آسان تر جلوه می دهد.

یکی دیگر از مشاوران املاک گفت: اغلب خریداران با سرمایه ۲۰ میلیون تومانی برای خرید واحد مسکونی نزد ما مراجعه می‌کنند و انتظار دارند با کمک‌های جانبی که مالک در اختیار خریدارشان می‌گذارد، صاحبخانه شوند.

براساس این گزارش تعدادی از واحدها با متراژ کم در بازار به این شرح بود:

۱۶ متری امیریه ۴۰ متری ۱۷ میلیون و۵۰۰ هزار تومان رهن کامل ، ۳۵ متری واقع در مالک اشتر ۲۰ میلون تومان رهن کامل ،پیروزی بلوار نیکنام ۴۰ متری ۶ میلیون تومان و ماهانه ۳۶۰ هزار تومان اجاره و ۳۷ متری واقع در نامجو .سلمان فارسی ۲۰ میلیون تومان برای رهن گذاشته شده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.