خانواده خوب ساده ترین اتفاق زندگی

۲۳فروردین۱۳،

شاید در زندگی اتفاقات گوناگونی در زندگی ما انسان ها رخ دهد و شاید بتوان ساده ترین این اتفاق را یک خانواده خوب و ساده مثال زد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ اگر به دقت به خانواده های اطرافمان نگاه کنیم و آنها را مورد تحلیل قرار بدهیم، با خانواده هایی مواجه می شویم که موفق عمل کرده اند؛ زن و شوهر رابطه خوبی با هم داشته و در عین حال توانسته‌اند فرزندان سالم و خوبی تربیت کنند.

خانواده هایی در آن روابط اشخاص نسبتاً سرد است، تنش میان اعضای خانواده بیشتر از حد طبیعی است، اشخاص با هم بسیار صمیمی نیستند و صرفاً در کنار هم زندگی می کنند. در چنین فضایی نباید انتظار داشت که فرزندان هم اشخاصی کاملاً سالم و موفق تربیت شوند.
*خانواده سالم و موفق
همیشه یک خانواده سالم به یکدیگر در کار ها و موفقیت ها کمک می‌کنند و هیچ وقت یک پیروزی به طور شخصی محاسبه نخواهند کرد و حتی جزعی ترین موفقیت را سعی می‌کنند با یکدیگر تقسیم کنند.
 
*برای داشتن خانواده موفق بکوشید
هر اتفاقی که در خانواده می افتد، چه خوب و چه بد، تحت نظر ما اتفاق می افتد. این خود ما هستیم که با افکار و رفتارهایمان وضعیتمان را از نظر روانی، عاطفی، معنوی و مالی و…. تعیین می کنیم. موفقیت یا عدم موفقیت خانواده ما تصادفی نیست. خانواده ما هر وضعیتی که داشته باشد، ما و اعضاء خانواده مان مسئول آن هستیم و ما به عنوان والد، نقش ویژه ای داریم.
برای اینکه خانواده خوبی داشته باشیم، حتماً لازم نیست که والدینمان ما را خوب تربیت کرده باشند یا قبل خوبی داشته باشیم یا فردی بی دغدغه و بی مشکل باشیم، تنها کافی است تصمیم بگیریم که خانواده موفقی داشته باشیم و در این راستا تلاش کنیم. البته باید بدانیم که برای دستیابی به آن چه کارهایی را باید انجام دهیم و از انجام چه کارهایی اجتناب کنیم./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.