خبر خوش غضنفری درباره بازار ارز

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تامین ارز خدماتی مورد نیاز بیماران، دانشجویان و مسافران و همچنین جذب و جهت‌دهی ارز صادرکنندگان در مرکز مبادلات ارزی خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،مهدی غضنفری در حاشیه بازدید از مرکز مبادلات ارزی در جمع خبرنگاران گفت: این کار موجب کاهش تقاضا در بازار آزاد می‌شود و قیمت بازار آزاد ارز به قیمت ارز مرکز مبادلات ارزی نزدیک خواهد شد.
وی افزود: خوشبختانه تامین ارز برای خدمات مورد نیاز مردم از طریق بانک مرکزی و دو بانک عامل ملت و تجارت آغاز شده است.
غضنفری در خصوص جذب و جهت‌دهی ارز صادرکنندگان نیز گفت: وقتی صادرکنندگان از صددرصد معافیت مالیاتی برخوردارند در قبال آن باید حداقل، ارزی را که وارد کشور کرده‌اند برای تامین کالاهای مورد نیاز تولید، صرف کنند و این یک تعهد دوجانبه میان دولت و صادرکنندگان است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از بازدید از مرکز مبادلات ارزی و بررسی روند فعالیت بیست روزه این مرکز اظهار داشت: حدود ۳۰۰۰ فقره ثبت سفارش و تخصیص حدود یک میلیارد دلار ارز مبادله ای در این مرکز حکایت از فعالیت بسیار خوب آن دارد.
وی افزود: اگر این مرکز شکل نمی گرفت باید یک میلیارد دلار در بازار آزاد تامین ارز می شد و به طور قطع این موضوع روی قیمت بازار آزاد اثر منفی می گذاشت و مواد اولیه تولید بسیار گران تامین می شد و در نهایت به بالا رفتن قیمت تمام شده می انجامید.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این مرکز می تواند حالت معکوس داشته باشد و با پایین آوردن قیمت ارز، به تقویت تولید ملی کمک فراوانی کند.
 

 تعلق ارز مبادله ای به گروه کالایی اولویت ۸
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توافق بانک مرکزی از روز چهارشنبه گروه کالایی اولویت ۸ نیز به فهرست گروه کالاهایی مرکز مبادلات ارزی اضافه می شود.

 اقای غضنفری در حاشیه بازدید از مرکز مبادلات ارزی در جمع خبرنگاران افزود: سازمان توسعه تجارت، ثبت سفارش گروه کالاهایی اولویت ۱۰ و بخشی از کالاهای اولویت ۹ را حذف کرد.
وی گفت:‌ از مردم انتظار داریم کالاهایی که جزء اولویت گروه کالایی ۹ و ۱۰ و تولید داخل هستند استفاده کنند.
 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.