خبر پایان جهان در سال ۲۰۱۲ کذب است

۲۵م آذر ،

احمد دالکی پدر علوم نجوم ایران ظهر امروز شنبه بیست و پنجم آذر خبر پایان جهان در سال ۲۰۱۲ را دروغی بزرگ دانست.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران گفت: در نشست خبری و علمی سه روز تاریکی آسمان که در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران امروز برگزار شد، آقای احمد دالکی پدر علوم نجوم ایران و حجت الاسلام و المسلمین احمد رحمانی کارشناس مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی نجومی قم حضور داشته اند.

پدر علوم نجوم ایران با صراحت عنوان کرد: جهان در سال ۲۰۱۲ به پایان نخواهد رسید و سیاره زمین ، همچنین ۴ میلیارد سال بر مسیر خود در کهکشان ادامه خواهد داد به طوری که دانشمندان، معتمدترین علم زمین را در معرض هیچ تهدیدی نمی بینند.

وی افزود: آینده کره زمین را ناسا و هیچ سازمان علمی دیگری نمی تواند پیش بینی کند و ادعاهایی که در این زمینه می کنند گزارش های غلط و بی پایه و اساس است.

دالکی تصریح کرد: دربارهٔ تاریکی آسمان ادعا کرده اند که خورشید، ماه و زمین در یک هم ترازی در جهان قرار خواهند گرفت که همین امر سبب سیاهی و تاریکی زمین به مدت سه روز خواهد شد.

وی عنوان کرد: تنها سبب علمی برای تاریکی آسمان خورشیدی گرفتگی است که آن نیز به سبب قرارگیری خورشید، ماه و زمین در یک راستا می باشد و بیشترین زمانی که طول می کشد تا این اتفاق روی دهد ۲ الی ۳ ساعت است که تنها بعضی از کشورهای جهان آن را می بینند.

دالکی تاکید کرد: تاریکی زمین به مدت سه روز که گفته میشود در تاریخ یکم دی ماه اتفاق می افتد خبری کذب است و طبق محاسبات علمی نه تنها سه روز تاریکی را نداریم بلکه حتی ما شاهد یک خورشید گرفته ای جزئی نخواهیم بود.

وی در خصوص تقویم هایا نیز اعلام کرد: تقویم هایا از سه روز تاریکی سخنی نگفته و تنها مانند تمامی تقویم های موجود در جهان از پایان یک سال و آغاز یک سال تازه تقویمی خود خبر می دهد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.