خجالتی ها بخوانند…

باز هم نتوانستم حرفم را بزنم، باز هم در کنار جمع ها در سکوت باقی ماندم و باز هم نتوانستم این خجالت را مهار کنم تا حقی را که مستحقش هستم بگیرم.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، خجالت کشیدن در مقابل دیگران، ویژگی بسیار ناراحت کننده ای است که تعدادی از افراد به طور افراطی این ویژگی را در خود دارند و این امر مانع رسیدن به علایق و خواسته هایشان می شود و همیشه مجبورند آن چیزی را که به آنها تحمیل می شود را دوست بدارند.
 
یک روانشناس اعلام کرد: درمان خجالت مثل دیگر مهارت های زندگی آموختنی و راههای کاربردی خود را به دنبال دارد که هر یک از آن ها شاید برای دیگری صدق نکند، ولی باز هم برای از بین بردن خجالت تلاش و پشتکار نیاز است زیرا اگر خجالت را در درونتان از بین نبرید، خجالت شما را از بین می برد.
 
***‌ فراگیری هنر و علم
 
فراگیری هر گونه هنری مثل خطاطی، آشپزی و … می تواند خجالت را کاهش دهد و اعتماد به نفس را در جمع دیگران بالا ببرد و این راه برای حس برتری و مساوی بودن را به شما می بخشد و موجب می شود تا هیچگاه خودتان را از دیگران پایین تر نبینید.
 
کمک به دیگران قبل از آنکه کمک بخواهند و کسی را صدا بزنند موجب کاهش خجالت شما نسبت به آن شخص و آن مکان مربوطه می شود و حس صمیمانه ای برای خود در آن جمع به ارمغان می آورید البته در بعضی از مواقع نیز جمله ی کمک نمی خواهید می توانید به تنهایی حلال تمامی خجالت ها باشد.
 
***‌ همیشه به روز و آماده باشید
 
با خواندن مجلات، اخبار و اینترنت همیشه به روز باشید زیرا این امر به شما کمک می کند تا همیشه گفته های نابی در آستین داشته باشید و در برابر مجهولات دیگران و توجه آنان پاسخی زیبا و دلنشین از خود ابراز کنید که این امر خجالت شما را به جمع و موقعیت ها به شدت کاهش می دهد.
 
گفتنی است، نحوه ی برخورد شما با دیگران و داشتن اطلاعات کافی و داغ و باور اینکه خجالت برای شما چقدر مضر است و می توانید با کمی تمرین حس خوبی را که جلب توجه دیگران و آرامش در صحبت با آنان است را تجربه کنید حتما شاهد دگرگونی در خودتان می توانید باشید./ز


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.