خجسته: تعدادی از نمایندگان قانع شدند/کارگروهی برای بررسی سوالات تشکیل شد

۱۴م آذر ،

666-10.jpg

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به حضور وزیر کشور در جلسه بعدازظهر امروز برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایدنگان گفت: در این جلسه اکثریت نمایندگان از پاسخ‌های وزیر کشور قانع شدند و قرار شد کمیته‌ای برای پیگیری مشکلات نمایندگان دربارهٔ سوالات مطرح شده تشکیل شود.

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: کمیسیون شوراها در اجرای ماده ۲۰۹ آیین‌نامه داخلی از وزیر کشور برای پاسخ به سوالات نمایندگان دعوت کرد که بر این اساس قاضی‌پور نماینده ارومیه، ثروتی و جعفری نمایندگان بجنورد، حسینی نماینده قصرشیرین، فولادگر نماینده اصفهان، آرامی نماینده قشم و حسینی نماینده اهواز سوالات خود را از نجار پرسیدند.

وی با بیان اینکه “سوالات منطقه‌ای و ملی از وزیر کشور پرسیده شد”، در بیان مهم‌ترین سوالات مطروحه گفت: سبب عدم اجرای قانون به‌کارگیری سه درصد معلولان در استخدام‌های رسمی، عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر، وضعیت نظارت بر استانداری‌ها در حوزه‌های مرزی، ساماندهی حمل و نقل و ترافیک شهری، بازتعریف حریم و محدوده‌ی شهری با رویکرد حل مشکلات حاشیه‌ای شهر، بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های داخلی وزارت کشور در انتساب فرمانداران و بخشداران و مشکلات سر راه خروج خودروهای فرسوده از جمله سوالاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیر کشور نیز به آن پاسخ داد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در توضیح نتیجه پاسخ‌های وزیر کشور به سوالات نمایندگان گفت: بسیاری از نمایندگان از پاسخ‌های وزیر کشور قانع شدند. مقرر شد برای نمایندگانی که از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند کمیته و هیاتی تشکیل شود تا در قالب آن مشکلات مطروحه مورد رسیدگی قرار گیرد.

خجسته همچنین با بیان اینکه وزارت کشور در اداره امور داخلی، تامین امنیت و رفاه عمومی مردم نقش پراهمیتی دارد، گفت: وزارت کشور با تمامی بخش‌های اداری در استان‌ها به‌خصوص در واحدهای کوچک روستایی و شهری مرتبط است که در کنار وزارت کشور، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها نیز به عنوان مهم‌ترین مراکز مراجعه خدماتی مردم به شمار می‌آیند. بدیهی است که در صورت نبود دقت کافی در عملکرد این بخش‌ها مردم دچار مشکل می‌شوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.