خداحافظی رحمان رضایی از بازیکنی فوتبال

“با وجود اینکه به لحاظ بدنی از آمادگی خوبی برخوردارم و در این مدت بدنم را آماده نگه داشته‌ام ولی دیگر نمی‌خواهم فوتبالم را ادامه دهم. یعنی می‌خواهم خداحافظی کنم! به هر حال برخلاف صحبتی که قبلا کرده بودم دیگر نمی‌خواهم بازی کنم.”

به گزارش سایت قانون ،رحمان رضایی مدافع مستحکم و با تجربه تیم ملی برای امسال خود برنامه ویژه‌ای داشت. او با تیم لس آنجلس بلوز آمریکا قرارداد بسته بود اما شرایط به گونه‌ای رقم خورد که با وجود عقد قرارداد در نهایت برای این تیم بازی نکند. در حالی که رضایی تصمیم دارد از دنیای بازیگری خداحافظی کند با او همصحبت شدیم. متن گفت‌وگوی اختصاصی قانون با رحمان رضایی را می‌خوانید.

-بالاخره چه زمانی عازم آمریکا می‌شوی؟

برنامه‌ام برای سفر به آمریکا و همراهی لس آنجلس بلوز عوض شد. با توجه به اینکه من ویزای کاری می‌خواستم کارم خیلی طول کشید. این در حالی است که نیم فصل تیم نزدیک است و بعد از تعطیلات نیم فصل امکان جذب بازیکن جدید وجود نداشت. با وجود صدور آی تی سی ام وعدم وجود مشکلی تصمیم عوض شد و قراردادم را این تیم کنسل کردم. مسئولان لس آنجلس بلوز حتی محل اقامتم را هم معلوم کرده بودند اما از آنجایی که کار ویزای اشتغالم هنوز صد در صد نشده بود ریسک نکردم که به آمریکا بروم.

-برنامه بعدی‌ات چیست؟

کارهایم تقریبا در ایتالیا تمام شده و به احتمال زیاد اواسط هفته آینده به ایران بر می‌گردم. فعلا تا شروع دوره بعدی کلاس مربیگری که قرار است در آن شرکت کنم فرصتی باقی مانده که به تهران می‌آیم تا کارهایم را دنبال کنم.

-برای ادامه دوره بازی‌ات چه برنامه‌ای داری؟

با وجود اینکه به لحاظ بدنی از آمادگی خوبی برخوردارم و در این مدت بدنم را آماده نگه داشته‌ام ولی دیگر نمی‌خواهم فوتبالم را ادامه دهم. یعنی می‌خواهم خداحافظی کنم! به هر حال برخلاف صحبتی که قبلا کرده بودم دیگر نمی‌خواهم بازی کنم.

-چرا این قدر ناگهانی و بی سر وصدا چنین تصمیمی گرفتی؟

نیازی به سر و صدا و جار و جنجال نیست؛ بالاخره این اتفاق یک روز برای هر فوتبالیستی می‌افتد. من هم از این قاعده مستثنی نیستم. همان طور که خیلی از فوتبالیست‌ها ناگهان چنین تصمیمی گرفتند حالا نوبت به من رسیده است!

-برای بازی خداحافظی رسمی برنامه‌ای نداری؟

نه. خودم که برنامه‌ای ندارم. کسی از این تصمیمم اطلاع نداشت. البته مهم هم نیست. چون زیاد در قید و بند این مساله نیستم.

-حالا که مصمم به خداحافظی هستی پس حتما کار کلاس‌های حرفه‌ای مربیگری‌ات را ادامه می‌دهی؟

من چند ماه پیش در کلاس درجه بی یوفا شرکت کردم؛ کلاسی که مدرک آن معادل مدرک A آسیاست. الان هم قرار است تا یکی دو ماه دیگر کلاس A در فلورانس برگزار شود که می‌خواهم در این کلاس هم شرکت کنم.

-از اتقافات فوتبالی در ایران چقدر با خبری؟

تا حدودی اخبار را دنبال می‌کنم. به هرصورت دوری چند ماهه‌ام از ایران یک مقدار مرا از فوتبال ایران دور کرده اما دورا دور اخبار را پی ‌گیری می‌کنم.

-در مورد اوضاع تیم ملی در راه صعود به جام جهانی چه نظری داری؟

با توجه به گروه بندی و رقبایی که داریم روی کاغذ شانس زیادی برای صعود داریم اما این بدان معنا نیست که همه چیز را به قضا ووقدر بسپاریم. به هر حال اگر ما می‌خواهیم به جام جهانی صعود کنیم باید تمام حریفانمان را جدی بگیریم و قدر بازی‌های خانگی‌مان را بدانیم. فرصتی که متاسفانه در بازی اخیرمان در برابر قطر در تهران از دست دادیم.

-ارزیابی‌ات از انتخاب مربی خارجی برای پرسپولیس چیست؟

نمی‌دانم بر اساس چه سیاستی این تصمیم برای معرفی کادر فنی پرسپولیس اتخاذ شده، به هرحال به اعتقاد من الان برای انتخاب مربی آن هم گزینه خارجی بدترین موقع است. مربی خارجی حداقل ۴۰ روز فرصت می‌خواهد این در حالی است که الان پرسپولیس فقط دو هفته تا شروع بازی هایش فرصت دارد! به هرحال امیدوارم این مساله برای این تیم مشکل‌ساز نشود و هر کسی که به عنوان سرمربی پرسپولیس معرفی می‌شود بتواند در کارش موفق باشد و انتظارات هواداران و مردم علاقه‌مند را برآورده سازد.

-در مورد رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ و شرایط تیم ملی ایتالیا در این بازی‌ها صحبت می‌کنی؟

به نظر من بازی‌های جذاب و خوبی را ازهمه تیم‌ها شاهد بودیم. به خصوص بازی‌های مرحله حذفی خیلی جذاب بود. در مورد تیم ملی ایتالیا هم باید بگویم بعد از دوره افول نسبی این تیم حتی یکسری از مردم به صعود این تیم از گروه خودش هم خوشبین نبودند؛ چون در این دوره بضاعت ایتالیا کم بود و به نوعی از فقر بازیکن رنج می‌برد.با این شرایط حضور در فینال برای ایتالیا خوب بود. هر چند منجر به قهرمانی نشد. در مورد فینالیست شدن ایتالیا هم باید بگویم برد این تیم برابر آلمان به خاطر ترس همیشگی آلمانی‌ها از ایتالیا بود. مساله‌ای که در روحیه آلمان در آن دیدار اثر منفی گذاشت. در مجموع به نظر من اسپانیا استحقاق قهرمانی را داشت.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.