خدمات ویژه تاکسیرانی برای نوروز

۸فروردین ۱۳،

معاون امور اجتماعی سازمان تاکسیرانی شهر تهران از مشارکت ۲۵۰۰ تاکسی در زمینه اطلاع‌رسانی خدمات گردشگری شهر تهران خبر داد.

به گزارش ویژه نامه نوروزی مشرق، علیرضا صفری در این باره اظهار کرد: امسال برای اولین بار تاکسیرانی تهران به صورت فعال در زمینه اطلاع‌رسانی گردشگری شهر مشارکت کرد و با نصب ۲۵۰۰ کاور مخصوص اطلاع‌رسانی گردشگری در تاکسی‌ها شهر تهران، امکانات ویژه‌ای برای مسافران نوروزی و گردشگران فراهم شد.

صفری ادامه داد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در جلسات کمیته اطلاع‌رسانی ستاد گردشگری نوروزی شهرداری تهران، تاکسی‌رانی وظیفه اطلاع‌رسانی گسترده خدمات گردشگری نوروزی شهر تهران از مبدا ورود مسافران را بر عهده گرفت. بر اساس این برنامه کاور مخصوصی برای توزیع محصولات فرهنگی و اقلام راهنمای گردشگری طراحی شد و در ۲۵۰۰ تاکسی تهران نصب شد تا تاکسی‌ها به گیشه‌های متحرک اطلاع‌رسانی گردشگری تبدیل شوند.

صفری اضافه کرد: در هر یک از این کاورها چندین قلم راهنمای گردشگری قرار گرفته‌ بود که مسافران می‌توانستند با انتخاب و استفاده رایگان از آنها مقاصد گردشگری خود را مشخص کنند.

وی با اشاره به تهیه بیش از ۶۰ هزار جلد کتاب، مجله گردشگری و نقشه با کمک ستاد گردشگری نوروزی شهرداری تهران و موسسه همشهری، گفت: در طول هفته اول نوروز این اقلام در اختیار گردشگران قرار گرفت و در ادامه تعطیلات هم تعداد بیشتری از این اقلام چاپ و آماده توزیع در تاکسی‌ها خواهد شد.

معاون امور اجتماعی تاکسیرانی تهران با اشاره به نیاز گردشگران به اطلاعات و راهنمایی مناسب، گفت: در برنامه‌های نوروزی امسال تاکسیرانی، گردشگران از بدو ورود به تهران، در پایانه‌های مسافربری جنوب، شرق، غرب و بیهقی و همچنین فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) درست زمانی که سوار تاکسی می‌شدند می‌توانند از اطلاعات لازم برای تعیین مقاصد گردشگری برخوردار شوند.

صفری اضافه کرد: هر گردشگر در طول زمان متوسط ۲۰ دقیقه تا نیم ساعتی که سوار تاکسی می‌شود می‌تواند با استفاده از راهنماهای گردشگری و نقاط دیدنی که در تاکسی‌های تهران موجود است با جاذبه‌های پایتخت آشنا شود و با استفاده از نقشه‌های گردشگری مقاصد تفریح و بازدید خود را در تهران به سادگی مشخص کند.

ایسنا

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.