خدمت‌رسانی به ۲۳ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان این که در طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر، بالغ بر ۲۳ هزار نفر از خدمات نیروهای عملیاتی بهره‌مند شدند، گفت: نیروهای خدوم جمعیت هلال احمر همیشه در خدمت هموطنان خواهند بود و تمهیدات ویژه‌ای برای کمتر شدن حوادث در این تعطیلات داریم.

خدمت‌رسانی به ۲۳ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی

به گزارش ممتاز نیوز، دکتر پیر حسین کولیوند در تشریح خدمات امداد و نجات نوروزی به هموطنان، اظهار کرد: در ادامه طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر که از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است، تا صبح امروز، ۲ هزار و ۵۶۲ عملیات امداد و نجات در کشور انجام شد که با توجه به حجم مسافرت‌ها نسبت به سال گذشته، رشد ۷۴ درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: از این تعداد عملیات‌ها که توسط نیروهای خدوم امداد و نجات انجام شده است، یک هزار و ۳۴۷ عملیات مربوط به حوادث ترافیکی و جاده‌ای، ۱۳۷ مورد کوهستان، ۱۴۸ عملیات جوی، ۳۳ عملیات ساحلی و غیره بوده است.

کولیوند با اشاره به اینکه بالغ بر ۲۳ هزار نفر از خدمات مختلف امدادی در این مدت بهره‌مند شدند، تصریح کرد: در این عملیاتها، ۲۷۷ نفر توسط امدادگران و نجاتگران به صورت تخصصی و فنی رها سازی شدند و یک هزار و ۸۱۲ نفر هم به نقاط امن منتقل شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: یک هزار و ۲۱۵ نفر توسط آمبولانس‌های هلال احمر به مراکز درمانی منتقل و حدود ۳ هزار نفر هم اسکان اضطراری داده شدند.

وی گفت: استان‌های خوزستان، مازندران و اصفهان سه استانی هستند که بیشترین عملیات‌های امداد و نجات را انجام دادند.

کولیوند اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن اتمام سفرهای نوروزی و به ویژه روز جمهوری اسلامی ایران و طبیعت، از هموطنان خواهش داریم به هشدارهای ایمنی توجه لازم داشته باشند و به ویژه از کودکان مراقبت‌های لازم انجام دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان تأکید کرد: با توجه به این که فصل سرما تمام شده است و جنگل‌ها و مراتع مستعد آتش سوزی هستند، از تمامی هموطنان درخواست داریم در این تعطیلات از روشن کردن آتش در جاهای غیر تعریف شده خودداری کنند تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

وی ادامه داد: نیروهای خدوم جمعیت هلال احمر همیشه در خدمت هموطنان خواهند بود و تمهیدات ویژه‌ای برای کمتر شدن حوادث در این تعطیلات داریم.

انتهای پیام /

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.