خرداد هم کاهش تولید را تجربه کرد تداوم سقوط تولید خودروهای ایرانی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

خرداد هم کاهش تولید را تجربه کرد تداوم سقوط تولید خودروهای ایرانی

خرداد هم کاهش تولید را تجربه کرد
تداوم سقوط تولید خودروهای ایرانی

ممتازنیوز: تولید انواع خودرو در خرداد ماه بر اساس تازهترین آمارهای به دست آمده ۳۹٫۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

به گزارش «پرشین خودرو»، بر این اساس خرداد ماه امسال مجموعا ۵۳ هزار و ۷۲۳ دستگاه انواع خودرو تولید شد که این تعداد در مقایسه با تولید ۸۸ هزار و ۴۹۵ دستگاهی سال قبل افت ۳۹٫۳ درصدی دارد.
در این مدت تولید انواع خودروی سواری نیز با افت ۳۵٫۷ درصدی از ۷۳ هزار و ۳۶۲ دستگاه در خرداد ماه سال قبل به ۴۷ هزار و ۱۴۶ دستگاه کاهش یافته است.
تولید انواع وانت نیز با کاهش ۵۵٫۲ درصدی از ۱۲ هزار و ۹۴۳ دستگاه به ۵۸۰۲ دستگاه رسیده است.
خرداد ماه امسال تولید انواع مینی‌بوس، میدل‌باس و اتوبوس نیز با افت ۵۵٫۸ درصدی از ۱۴۷ دستگاه در خرداد ماه سال ۹۱ به ۶۵ دستگاه کاهش یافته است.
تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز از ۲۰۴۳ دستگاه به ۷۱۰ دستگاه رسیده که نشان دهنده افت ۶۵٫۲ درصدی تولید این محصولات است.
به گزارش ایسنا، در سه ماهه اول امسال نیز تولید انواع خودرو با افت ۵۱٫۴ درصدی از ۲۵۱ هزار و ۱۹۷ دستگاه در سه ماهه اول سال ۹۱ به ۱۲۲ هزار و ۱۸ دستگاه کاهش یافته است.
خرداد ماه امسال تولید انواع خودروهای سواری در ایران خودرو ۵۱٫۷ درصد، پارس خودرو ۵۴٫۴ درصد، خودروسازی راین ۱۰۰ درصد، خودروسازی مدیران ۴۸٫۸ درصد و کرمان موتور ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.
در این مدت تولید انواع سواری در شرکت‌های سایپا ۱۱٫۲ درصد و گروه بهمن ۲۳۰۰ درصد افزایش یافته است.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.