خرد شدن اراضی کشاورزی تهدید برای امنیت غذایی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

شریعت نژاد گفت: خرد شدن اراضی کشاورزی اگر به همین منوال ادامه پیدا کند فعالیت‌های مکانیزاسیون را کاهش می‌دهد و تهدیدی برای امنیت غذایی کشور است.

شمس الله شریعت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره پیامد های خرد شدن اراضی کشاورزی گفت: خردشدن اراضی کشاورزی در حال حاضر به معنای جدید برای کشاورزی ماست که اگر این کار جلوگیری نشود اثرات جبران ناپذیری برای آینده کشاورزی ما به همراه خواهد داشت.
 
این نماینده مجلس افزود: خرد شدن اراضی کشاورزی زمین را از اقتصادی بودن خارج می‌کند و امکان فعالیت‌های مکانیزاسیون را کاهش می‌دهد .
 
عضو کمیسیون کشاورزی درمجلس شورای اسلامی گفت:‌ اگر اراضی به همین صورت و پشت سر هم بر اساس قانون ارث تقسیم شود اراضی عملا به عنوان یک واحد اقتصادی توجیه اقتصادی نخواهد داشت و زمینه را برای کاهش تولید فراهم می‌کند که علاوه بر آن امنیت غذایی کشور نیز تهدید خواهد شد.
 
شریعت نژاد خاطر نشان کرد: یکپارچه سازی از سالها پیش در دستور دولتمردان بود و تا اندازه‌ای توانسته موفق عمل کند ولی اینگونه که تفکیک اراضی سرعت دارد یکپارچه سازی اراضی محو شده است و ما بیشتر به دنبال تجزیه اراضی هستیم تا یکپارچه‌ سازی آن.
 
شریعت نژاد درباره وجود قانون برای مقایسه با این معضل گفت: قانون تبدیل اراضی وجود دارد ولی تا کنون قانون برای خرد کردن راهی ارائه نشده است.
 
در این زمینه در قانون ارث باید تجدید نظر صورت بگیرد که بر اساس آن هر کس می‌تواند زمین خودش را بین وراث تقسیم کند اما مسئله‌ای که مطرح است عدم وجود یک قانون برای مقایسه آن است که یک تهدید جدی برای کشاورزی وامنیت غذایی است.
 
انتهای پیام/

– .
Scottish readers: Undecided about the referendum? Please read How the media shafted the people of Scotland and Scottish Independence, Power And Propaganda.

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.