خرید برنج مازاد نیاز کشاورزان با قیمت تضمینی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از آغاز خرید تضمینی برنج مازاد نیاز کشاورزان از ۲۵ مرداد ماه سالجاری خبرداد و گفت: کشاورزان میتوانند در صورت تمایل نسبت به فروش محصول خود اقدام کنند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا؛‌ « عباس قبادی» با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی برنج در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است تصریح کرد: حدود ۷۰ مرکز در استانهای شمالی کشور آماده خرید محصولات شالیکاران خواهند بود.

وی در ادامه میزان خرید برنج را تا کنون بالغ بر ۷۰۰ تن ذکر کرد و گفت: هماهنگی های لازم با بانک سپه به عنوان بانک عامل در زمینه پرداخت سریع و به موقع وجوه برنج‌های خریداری شده به شالیکاران به عمل آمده تا در کوتاهترین زمان این وجه به حساب آنان واریز شود.

گفتنی است: پیش تر شرکت بازرگانی دولتی ایران قیمت پایه خرید برنج تضمینی از نوع پر محصول از کشاورزان را برای گروه اول شامل برنج های فجر، شیرودی و خزر با ۱۰ درصد شکستگی ۱۷ هزار و ۲۰۰ ریال، برای گروه دوم که برنج های ندا و نعمت را شامل می‌شود با ۱۰ درصد شکستگی ۱۲ هزار و ۸۰۰ ریال و گروه سوم برنج های سفیدرود و آمل به ترتیب ۱۵هزار و ۱۰۰ و ۱۰هزار و ۷۰۰ ریال اعلام کرده بود./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.