خرید مسکن فقط با هدف «رهن کامل»

دنیای اقتصاد: در برخی از محله های تهران ۹۰ درصد از معاملات خرید و فروش در بازار مسکن مربوط به واحدهایی می‌شود که علاوه بر برخورداری از شرایط وام خرید، قابلیت رهن را هم داشته باشد.

از سوی دیگر طبق گفته عده‌ای از بنگاهداران مسکن حدود ۶۰ درصد از خریدارانی که با کمک وام و رهن، واحدی را خریداری می‌کنند برای پرداخت مابقی مبلغ خرید که باید به صورت نقدی به فروشنده پرداخت کنند، مشکل کمی بودجه دارند.

یکی از فعالان بازار مسکن در حوالی خیابان آزادی گفت: این روزها اغلب خریداران در بازار مسکن قدرت خرید یک واحد مسکونی حتی به اندازه یک سوئیت را هم ندارند و با در نظر گرفتن وام خرید و عرضه به بازار اجاره با شرایط رهن اجازه ریسک خانه دار شدن را به خود می‌دهند!

 رستمی در ادامه خاطر نشان کرد: مشکل تکمیل بودجه خرید برخی خریداران با وام و رهن هم رفع نمی‌شود؛ زیرا گاهی مواقع شاهد هستیم که متقاضی برای فراهم کردن مبلغی که باید نقدا به فروشنده پرداخت کند به آشنا و غریبه متوسل می‌شود.

وی برای مثال عنوان کرد: برای واحدی با متراژ ۴۰ متر مربع در خیابان جی خریدار علاوه بر وام و رهن واحد مورد نظر برای مابقی مبلغ خرید باید حدود ۳۵ میلیون تومان پرداخت کند.

جدول قیمت زیر به متقاضیان مسکن کمک می‌کند تا آنها بر این اساس بتوانند حدس بزنند که بین ۶۰ تا ۷۵ میلیون تومان بودجه و با در نظر گرفتن شرایط رهن، در کدام محله‌ها می‌توانند اقدام به خرید کنند.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.