خستگی زودهنگام یکی از آثار آلاینده های ذرات معلق است

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: بیشترین مشکل آلودگی هوا در تهران به واسطه آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/۲ میکرون است.

یوسف رشیدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: وضعیت نامطلوب آلودگی هوای تهران به لحاظ آلاینده های ذرات معلق نسبت به سال گذشته نیز افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: بیشترین مشکل در تهران به واسطه آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/۲ میکرون است که به راحتی از ماسک ها نیز عبور می کنند و وارد جریان خون می شوند.

رشیدی با بیان اینکه ذرات معلق یکی از شاخص های آلاینده بسیار خطرناک بوده که صدمات جبران ناپذیر مشابهی را نیز به قلب می زند گفت: این ذرات با وارد شدن به جریان خون موجب اختلال در عملکرد قلب می شود.

وی افزود: ذرات ۰/۲ میکرونی از ترکیب اکسید نیتروژن و دی اکسید گوگرد در جو زمین تشکیل می گردند که برای سلامت خطرناک هستند.

مدیر عامل کنترل کیفیت هوا خاطرنشان کرد: ذرات معلق آلاینده در تمام فصول آلودگی ایجاد می کنند و برخلاف ازن که فقط تابستان هوا را آلوده می کنند با آلودگی ذرات آلاینده در تمامی طول سال دست به گریبان هستیم.

وی افزود: ذرات معلق با تشخیص به عمق ریه ها نفوذ می کنند و باعث تحریک آنها می شوند همچنین باعث پائین آمدن کارایی دستگاه تنفس توام با تنگی نفس و خستگی زودهنگام از دیگر آثار این آلاینده خطرناک است./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.