خشک نمودن لباس در خانه برای سلامتی مضر است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

تهران / واحد مرکزی خبر / سلامت /۰۸/۱۴
پژوهشگران اعلام نمودند خشک نمودن لباس در خانه خطر پدیدار شدن کپک و کنه خانگی را افزایش می دهد و برای سلامتی ساکنان، به ویژه اشخاص مبتلا به بیماریهای تنفسی مضر است.
به گفته پروفسور کالین پورتئوس سرپرست محققان در مرکز تحقیقات معماری محیط زیست مکینتاش در دانشکده هنر گلاسگو، بسیاری از مردم برای کاهش بها های انرژی لباسها را در خانه خشک می نمایند، اما در مقابل مجبورند برای خشک شدن لباسها دمای خانه را افزایش دهند که همین اتلاف انرژی محسوب می گردد و به علاوه افزایش رطوبت خانه سلامت ساکنین را به خطر می اندازد.
طبق تحقیقات سه ساله پژوهشگران اسکاتلندی، بیشتر اشخاص لباسهای نم دار را روی چوب رختی در خانه و یا روی شوفاژ خشک می نمایند، اما رطوبت ناشی از وجود این لباسها در خانه احتمال پدیدار شدن کپک و همچنین کنه خانگی را افزایش می دهد.
به گفته محققان، خشک نمودن لباسها در خانه رطوبت را به میزان یک سوم رطوبت همیشگی افزایش می دهد و شرایط را برای رشد نمودن قارچهای کپک زا و همچنین پدیدار شدن کنه های خانگی مهیا می سازد که هر دو شرایط برای بیماران تنفسی خطرناک است.
پژوهشگران همچنین اعلام نمودند خشک نمودن لباسها در خانه به ویژه وقتی که در شستشو از نرم نماینده های لباس استفاده شده باشد، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.
به گزارش تفسیری پایگاه اینترنتی «مدیکال نیوز تودی»، پژوهشگران خشک نمودن لباسها در دما و نور طبیعی را پیشنهاد و اعلام نمودند در صورتی که فضایی برای خشک نمودن لباس در خارج از خانه وجود نداشته باشد، بهتر است لباسها در مکانی در نزدیکی یک پنجره باز خشک شوند.
۱۰۲/۱۴۲


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.