سرکه را فقط نخورید

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای مطلب

سرکه را فقط نخورید

برای ضدعفونی نمودن و از بین بردن جرم لکه‌های قهوه‌ای روی دستشویی و حمام سرکه سفید بریزید و بگذارید چند ساعت بماند.

سرکه یکی از موادی است که در اکثر خانه‌ها می‌توانیم آن را ببینیم؛ از این ماده اسیدی نه تنها در بعضی از غذاها و خوراکی‌ها بلکه در تمیز نمودن خانه نیز استفاده می‌شود.

برای داشتن خانه‌ای تمیز و مرتب لازم نمی باش در فکر خریداری وسایل تازه باشید‌؛ با کمی دقت در نظافت و تمیزکاری می‌توانید از همان وسایل قدیمی استفاده نمایید.

برای برق انداختن و تمیز نمودن وسایل، ۲ قاشق غذاخوری روغن نباتی و ۴ قاشق غذاخوری سرکه سفید را در ۴ لیوان آب مخلوط نمایید و همهی وسایل چوبی را با آن تمیز نمایید تا براق شود؛ سپس آنها را با پارچه خشک و تمیز نمایید.

برای برق انداختن استیل، پارچه آغشته iبه سرکه سفید iبه کار ببرید؛ تنها کافی است تا مقداری سرکه را با آب مخلوط نمایید و آن را روی شیرآلات خود بکشید تا مثل روز اول براق شوند.

جرم بین کاشی‌های حمام را با استفاده از مسواک آغشته شده iبه سرکه سفید از بین ببرید؛ البته برای اینکه iبه بالاترین سطح تمیزی برسید نیاز است تا زحمت بیشتری بکشید و با یکبار انجام دادن این کار کاشی‌ها کامل تمیز نخواهند شد.

برای ضدعفونی نمودن و از بین بردن جرم لکه‌های قهوه‌ای روی دستشویی و حمام سرکه سفید بریزید و بگذارید چند ساعت بماند.

شیر آب از جنس کروم، گیره حوله، آینه حمام و دستگیره‌ها را با پارچه نم شده با سرکه سفید تمیز نمایید.

برای تمیز نمودن و از بین بردن جرم، باکتری، خمیردندان خشک شده از جا مسواکی، از گوش پاک کن آغشته iبه سرکه سفید استفاده نمایید.

افزودن یک لیوان سرکه سفید در آخرین مرحله شست‌وشوی لباس هر نوع باکتری را از بین خواهد برد؛ البته توجه داشته باشید که این میزان بسیار نشود تا iبه لباس‌های شما نیز آسیب وارد نشود.

سرکه سفید سبب نرمی و خوش بویی لباس‌ها می‌شود؛ لباس‌های سفید را براق خواهد نمود؛ مانع ایجاد الکتریسیته در آنها می‌شود؛ رنگ لباس‌هایی که iبه تازگی رنگ شده است را ثابت می‌کند.

برای از بین بردن لایه‌های رسوب از روی دوش، کمی سرکه iبه آن بمالید و با برس تمیز نمایید؛ البته استفاده از آب گرم نیز می‌تواند iبه شما در داشتن یک دوش تمیز کمک کند؛ این سبب می‌شود تا استحمامی تمیزتر داشته باشید.

یکی از iبهترین موارد استفاده از سرکه در شستشوی ظروف چرب است؛ ۲ قاشق غذاخوری سرکه را iبه کمی مایع ظرف شویی اضافه نمایید تا قدرت تمیزکنندگی آن افزایش یابد.

پنجره‌های کثیف خانه همیشه مشکل خانم‌های خانه دار بوده است؛ چرا که iبه درستی پاک و تمیز نمی‌شوند؛ مخلوطی از ۵۰ درصد سرکه و ۵۰ درصد آب برای تمیز نمودن پنجره‌ها مناسب است.

منبع:مشرق

ممتازنیوز – هنر در خانه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.