“دیابتی ها” در کنار غذاهای نشاسته دار “سرکه” بخورند

فروردین ۱۴۰۳

سرکه سبب کاهش قند خون می‌شود. مصرف ۱۰ گرم سرکه به همراه غذای شیرین، میزان قند خون را کاهش می‌دهد که این خاصیت در اثر اسید استیک موجود در سکه می باشد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ یک کارشناس ارشد صنایع غذایی در یزد ضمن بیان این مطلب گفت: به همین سبب اشخاص دیابتی که می‌خواهند یک غذای سرشار از نشاسته میل کنند باید در کنار آن سالادشان را با سرکه بخورند تا قند خونشان کنترل شود.

علی اکبر کمالی اردکانی با اشاره به این که سرکه می‌تواند سبب کاهش فشارخون شده و از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری کند، تصریح کرد:  همچنین سرکه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های پُلی‌فنولی نیز می‌باشد که می‌توانند با سرطان مقابله کنند.

وی با اشاره به دیگر خواص سرکه افزود: سرکه در کنار خواص بسیار در بعضی موارد می‌تواند آسیب‌رسان هم باشد.

این کارشناس صنایع غذایی با بیان این که سرکه سرشار از سولفیت‌ها است، خاطرنشان کرد: این ترکیبات به خودی خود خطرناک نیستند اما آلرژی‌زا می‌باشند.

وی عنوان کرد: سرکه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های پُلی‌فنولی نیز است که می‌توانند با سرطان مقابله کنند.

کمالی اذعان داشت: دومین آسیب سرکه خاصیت اسیدی آن است که می‌تواند به دستگاه گوارش آسیب برساند بنابر این پیشنهاد می‌ شود اشخاصی که از سوزش معده رنج می‌برند سرکه مصرف نکنند.

وی ادامه داد: همچنین اسید موجود در سرکه به مینای دندان‌ها نیز آسیب می‌رساند لذا پیشنهاد می‌شود بعد از مصرف سرکه دندان‌هایتان را مسواک بزنید و یا دهان را با آب شستشو داد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.