خطرات ناشی از فعالیت اجتماعی بانک ها

۲۵ام بهمن ،

بینا- FFIEC، شورای نظارت بر موسسات مالی فدرال، اخیراً دستورالعمل هایی خطاب به نهادهای مالی صادر کرده که هدف از آن، مقابله با خطرات ناشی از فعالیت این نهادها در رسانه ها و شبکه های اجتماعی عنوان شده است.
به گزارش بینا به نقل از  تارنمای شرکت ملی انفورماتیک از پایگاه Finextra،موسسه آمریکایی FFIEC زیر نظر دولت این کشور کار می کند.بنا بر قوانین تازه FFIEC، هر موسسه مالی باید از یک برنامه مدیریت ریسک برخوردار باشد تا با استفاده از آن بتواند خطرات ناشی از کار با رسانه های اجتماعی را شناسایی، اندازه گیری، رصد و کنترل کند.
اندازه و پیچیدگی این برنامه باید با میزان «درگیری بانک با رسانه ها» متناسب و متناظر باشد ولی بنا به نقل از FFIEC حداقل هایی که در این حوزه وجود دارد عبارت است از به کارگیری کارشناسان فناوری، امنیت اطلاعات، حقوق، منابع انسانی و بازاریابی.
اگر چه این دستورالعمل تازه تعهدات دیگری را بر دوش نهادهای مالی قرار نداده ولی FFIEC گفته انتظار دارد بانک ها همزمان با به کارگیری کانال های تازهی برای ترویج محصولات یا سرویس های خود، گام هایی نیز برای کنترل و رصد رسانه های اجتماعی بردارند.
این نهاد دولتی گفته تا پیش از تصویب نهایی و رسمی این قوانین، ظرف ۶۰ روز آینده از دریافت پیشنهادها و نظرات اشخاص استقبال می کند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.