خطرناکترین مزه‌ی آبنبات که آن را دوست دارید

اردیبهشت ۱۴۰۳

پژوهشگران دریافته‌اند که در میان طعم‌های مختلف آبنبات طعم ترش آن خطرناکترین طعم برای خراب کردن دندان‌ها در اشخاص و بویژه در کودکان است.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان ممتاز نیوز، پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند که بدترین نوع آبنبات برای خوردن، آبنبات‌های ترش است زیرا این آبنبات‌ها دارای اسید بیشتری می باشند که می‌تواند منجر به ایجاد حفره و پوسیدگی در دندان‌های اشخاص بویژه کودکان شود.

گفتنی است: پزشکان به والدین پیشنهاد می‌کنند تا اگر در مهمانی‌ها و یا جشن‌ها کودک آنها مقادیر بسیاری آبنبات ترش مصرف کرد، به فاصله حداقل ۳۰ دقیقه پس از مصرف از او بخواهند که دندان‌های خود را مسواک بزند و چنانچه مسواک در دسترس نبود، با نوشیدن آب اثر قند را بر سطح دندان‌ها از بین ببرند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند: آبنبات‌ها و تافی‌ها می‌توانند در حفره‌ها و فضاهای بین دندانی رسوخ کنند و تقریباً برای بزاق دهان غیر ممکن است که بتواند آنها را بشوید و اثر آنها را از بین ببرد.

پزشکان پیشنهاد می‌کنند: والدین برای فرزندان خود آبنبات‌های بدون قند، آبنبات‌های سخت که دیر آب می‌شوند و یا آدامس بدون قند خریداری نمایند و برای کودکان خود مقرراتی تعیین نمایند که از خوردن این مواد به میزان بسیار اجتناب نمایند و در عوض میوه و سبزی تازه مصرف کنند./

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.