خطیب جمعه تهران : عقب نشینی نمی کنیم

خبرگزاری آریا آیت الله امامی کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران به ماه رجب اشاره کرد و گفت: ماه رجب ، ماه انس با خداست.
به گزارش خبرنگار ما، خطیب این هفته نمازجمعه تهران با اشاره به توصیه نمازگزاران به تقوای الهی افزود: ما در ماه شریف رجب هستیم و این ماه از ابتکارات عبدالمطلب جد پیامبر است که ایشان رئیس قریش بود و بسیاری از سنن را مطرح که قرآن نیز سنن او را به وسیله پیامبر اکرم (ص) تکریم و تأیید کرد.
وی به چهار ماه حرام یعنی رجب، ذیحجه، محرم، و ذیقعده اشاره کرد و افزود: قتال در این چهار ماه حرام است و این چهار ماه از احترام بالایی برخوردار است؛این چهار ماه از یادگارهای عبدالمطلب است.
آیت الله امامی کاشانی در ادامه به مسائل تأثیرگذار در تربیت فرزندان اشاره کرد و افزود: چه بسا پدران سالم زندگی کردند ولی فرزندان در شرایطی زندگی کردند که چشمشان آلوده شده است.
خطیب این هفته نمازجمعه تهران گفت: اینکه می گویند نگاه حرام نکنید، لقمه حرام نخورید، همه این ها پیش زمینه مسائلی است که روی تربیت فرزند اثر می گذارد.
وی ادامه داد: البته این چنین نیست که این مسئله جبر باشد که پدر و مادر این چنین بودند حتماً فرزند هم این چنین باشد و گاهی پدر و مادر خوبند ولی فرزند همانند پسر نوح ناخلف است.
آیت الله امامی کاشانی گفت: گاهی محیط و شرایط، معلم، کلاس و رفیق همه و همه در تربیت انسان تأثیرگذارند اما ذات نیز به جای خود محفوظ است ولی محیط تأثیر عمیق می گذارد.
وی در ادامه با دعوت همه نمازگزاران به تقوا افزود: باید خودمان را از گناه کنترل کنیم چرا که فضای گناه ،دنیا را آلوده می کند و دنیا که چنین آلوده است دلیلش همین است و باید در برابر گناه ایستاد و امر به معروف و نهی از منکر از همین ریشه و اساس است که در برابر گناه ایستادگی کرد.
خطیب این هفته نمازجمعه تهران در ادامه به اعتکاف در ماه رجب اشاره کرد و ماه رجب را بسیار با ارزش دانست و گفت : این ماه ، ماه انس با خداست که بالاتر از امید به خداست و در ماه رجب دعاهایی است که مستجاب می شود.
وی افزود: احساس من این است که ماه رجب ماه ولایت است چرا که وقتی انسان دعا می کند به یاد صاحب ولایت خدا می افتد.
 
خطبه دوم نماز جمعه تهران   
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت نام گذاری سال ۹۱ به عنوان سال تولید ملی بر ضرورت سرمایه گذاری داخلی برای توسعه و آبادانی کشور تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران ، بی توجهی به تولید ملی و رسیدگی نکردن به بخش های تولیدی داخلی را در زمینه های مختلف ، موجب زیان و آسیب اقتصاد کشور و در نهایت از بین رفتن سرمایه های داخلی دانست.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین با اشاره به در پیش بودن نشست ایران و ۱+۵ در مسکو گفت: ملت ایران هرگز از مواضع اصولی و حقه خود در موضوع فناوری صلح آمیز هسته ای عقب نشینی نخواهد کرد.
آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به قدرت علمی جوانان خود در عرصه فناوری صلح آمیز هسته ای، به غنی سازی ۲۰ درصد دست یافت.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ترس و وحشت کشورهای سلطه گر غربی و استکباری از ایران ناشی از موضوع هسته ای نیست گفت: آنچه غرب و آمریکا از ایران در هراسند موضوع اسلام است .
آیت الله امامی کاشانی با اشاره به بی تأثیر بودن تحریم های غرب و امریکا علیه ایران افزود: این تحریم ها فرصتی برای ملت ایران بود تا در زمینه های مختلف استقلال و خودکفایی خود را استحکام بخشد.
وی تأکید کرد: ملت ایران با ایستادگی در برابر تحریم ها از اهداف خود عقب نشینی نخواهد کرد.
آیت الله امامی کاشانی همچنین به بیداری اسلامی در منطقه و کشورهای عربی اشاره و گفت: ملت های منطقه با الهام از انقلاب اسلامی در مقابل حاکمان خود فروخته و قدرت های استکباری حاکم به پا خاسته اند و پیروزی با آنهاست.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از خطبه دوم نماز با اشاره به سالگرد درگذشت آیت الله مشکینی از وی به عنوان شخصیت بارز در حوزه های علمیه نام برد.
وی افزود: مرحوم آیت الله مشکینی در زمان حیات پر بار خود استاد علم اصول و تفسیر قرآن ، عاشق انقلاب و امام و رهبری و وفادار به نظام اسلامی بود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.