خواص میوه ها بر اساس رنگ ها

میوه‌جات و سبزی‌های زرد‌رنگ تصفیه‌کننده کبد، روده‌ها و کلیه‌هاست. این مواد غذایی در درمان بیماری‌های معده (ورم معده)‌، کیسه صفرا، یبوست و فشار خون و همین طور مشکلات ریوی مناسب هستند و در تقویت غدد لنفاوی و قلب موثرند و بسیار انرژی‌زا می‌باشند و محرک اعصاب.

باشگاه خبرنگاران: میوه ها براساس رنگ ها خواص خود را دارند:

رنگ سبز: رنگی‌ است آرامش‌بخش؛ هر چیز سبزی که شما می‌بینید این خاصیت را داراست و این در مورد میوه‌ها و سبزیجات سبز رنگ نیز صادق است. این رنگ برای افراد عصبی و نا‌آرام بسیار مفید است. رنگ سبز خاصیت ضدعفونی‌کننده‌ دارد و مناسب برای بیماری‌های قلبی ـ عروقی و بیماری‌های روده‌‌ای (یبوست)‌، معده (سوء‌هاضمه، زخم معده و…)، کلیه (سنگ کلیه و ناراحتی‌های مجاری ادراری)‌، ریه (مشکلات تنفسی، آسم و …) و رحم می‌باشد. این رنگ برای درمان زخم‌های عمیق سوختگی‌های شدید نیز موثر است. این خواص در میوه‌ها و سبزیجاتی که سبزرنگ هستند به وفور یافت می‌شود. تحقیقات نشان داده میوه‌ها و سبزیجات سبز‌رنگ خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارند و در هضم غذا و جذب آن موثرند.

میوه‌ها و سبزیجات سبز رنگ برای افرادی که از بیماری‌های عصبی رنج می‌برند، توصیه شده است. سبزیجات سبز رنگ همچنین در درمان زخم‌های عمیق و سوختگی‌ها و بیماری‌‌های ریوی و کلیوی بسیار موثر است و در بهبود بیماری‌های قلبی مصرف فراوان دارد. مثلا جعفری دارای خواص ضدعفونی‌کننده خون و دستگاه گوارش می‌باشد. جعفری موجب تحریک عضلات روده و رحم می‌شود و مناسب برای معده و هضم غذاست. برگ این گیاه مناسب برای زخم‌های عمیق است و جوشانده آن مناسب برای بیماری‌های کلیوی و مجاری ادرار است.

رنگ قرمز: رنگی‌است محرک و اشتهاآور. رنگی پرانرژی که همین خصوصیات در مواد غذایی قرمز رنگ هم دیده می‌شود. معمولا ما برای خوردن خوراکی‌هایی با رنگ قرمز بسیار راغب هستیم. میوه‌ها و سبزیجات‌ قرمز رنگ علاوه بر این که افزایش‌‌دهنده اشتها هستند، برای افراد کم‌خون و افرادی که کمبود آهن دارند بسیار مناسب است. همچنین در درمان عفونت‌‌ها و سوختگی‌های شدید بسیار موثر است و معمولا این ‌گونه میوه‌ها و سبزیجات در درمان بیماری‌‌های ریوی، مشکلات روده (یبوست)‌ و رحم به کار برده می‌شود. مواد غذایی قرمز رنگ بسیار پرانرژی بوده و در تقویت قلب و افزایش فشار خون و غلظت خون بسیار مفید و تقویت‌کننده روده و کبد است.

رنگ زرد: رنگی شادی‌آفرین، درخشان، زنده و محرک. سبزیجات و میوه‌های زردرنگ معمولا اشتهاآور و در عین حال مناسب برای هضم غذا هستند. میوه‌جات و سبزی‌های زرد‌رنگ تصفیه‌کننده کبد، روده‌ها و کلیه‌هاست. این مواد غذایی در درمان بیماری‌های معده (ورم معده)‌، کیسه صفرا، یبوست و فشار خون و همین طور مشکلات ریوی مناسب هستند و در تقویت غدد لنفاوی و قلب موثرند و بسیار انرژی‌زا می‌باشند و محرک اعصاب.

سیب زرد: انرژی‌‌زا، ضدعفونی‌‌کننده قوی روده و مناسب برای تقویت روده‌ها و معده، محرک کلیه‌ها و مناسب برای سنگ کلیه و مجاری ادرار، تقویت‌کننده اعصاب، رفع‌کننده یبوست و اسهال، مناسب برای اختلالات تنفسی.

رنگ نارنجی‌: رنگی جذاب و سر زنده و شاداب که در نهایت جذابیت و جلب توجه احساس ‌زدگی ایجاد نمی‌کند. سبزیجات و میوه‌های نارنجی رنگ و کلا هر شیء نارنجی رنگ در افزایش شیر مادران بسیار موثر است. مواد غذایی نارنجی رنگ بسیار انرژی‌‌زاست و محرک مناسبی برای اعصاب و سودمند برای مشکلات تنفسی و ضدسرفه، ضدآسم و سل ریوی هستند و در درمان سنگ کلیه و کیسه صفرا و بیماری‌های معده و روده موثر هستند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.