خواندنی های مرحله گروهی یورو ۲۰۱۲

به گزارش ایرنا از ‘یوفا’، از جمله اتفاقات خواندنی در این مرحله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– در مرحله گروهی یورو ۲۰۱۲ برای اولین بار در طول تاریخ برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا، هیچ مسابقه ای با تساوی بدون گل به پایان نرسید.

– هلند هر سه بازی خود در این مرحله را واگذار کرد در حالیکه تا قبل از این هرگز در مسابقات گروهی یورو بیش از یک بار شکست نخورده بود.

– ‘وین رونی’ دو بازی اول انگلیس را به دلیل محرومیت از دست داد اما پس از بازگشت به ترکیب تیم گل صعود این تیم به مرحله یک چهارم نهایی را به ثمر رساند.

– هلدر پوستیگا، کریستیانو رونالدو و زلاتان ابراهیموویچ در فهرست هفت بازیکنی قرار گرفتند که در سه دوره مسابقات جام ملت های اروپا گل زده اند. یورگن کلینزمن، ولادیمیر اسمیچر، نونو گومز و تیه ری هانری دیگر بازیکنان این فهرست هستند.

– تیم جمهوری چک در شش دقیقه نخست بازی با یونان دو گل زد. پیش از این در مسابقات جام ملت های اروپا هیچ تیمی موفق نشده بود در ۱۴ دقیقه ابتدایی بازی دو گل به حریفش بزند.

– در این مرحله ۱۷ گل با سر زده شد.

– ‘یترو ویلمز’ با ۱۸ سال و ۷۲ روز سن جوانترین بازیکنی بود که توانست در مسابقات مرحله پایانی یورو بازی کند.

– تعداد گل هایی که در نیمه نخست مسابقات مرحله گروهی یورو ۲۰۱۲ زده شد، یکی بیشتر از چهار سال پیش بود. در این دیدارها ۲۶ گل در نیمه نخست به ثمر رسید.

– ‘جیوانی تراپاتونی’ ۷۳ سال و ۹۳ روز، مسن ترین مربی حاضر در مسابقات جام ملت های اروپا نام گرفت.

– اسپانیا در بازی با ایرلند ۸۱۰ پاس داد که یک رکورد محسوب می شود. تعداد پاس های ‘ژاوی هرناندز’‌ در این بازی ۱۲۷ پاس بود. در حالیکه بازیکنان ایرلند ۱۹۸ پاس به یکدیگر دادند.

ورزشی. ** ۹۱۲۶ **‌ ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۱۹۲۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Champ:

    Wow I must confess you make some very trneahcnt points.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.