خودرویی که شما را درک می‌کند

گردآوری شده توسط گروه خودرو ممتازنیوز

خودرویی که شما را درک می‌کند

Bookmark and Share

خودروسازان ژاپنی از فرصت نمایشگاه توکیو استفاده کرده‌اند تا علاوه بر عرضه ایده‌های خود از ماشینهای کوچک برای بازار ژاپن با نمایش تکنولوژی آینده تصویری از صنعت خودرو در نیمه دوم قرن بیست و یک را ترسیم کنند. 

تویوتا شاید بی‌پروا‌ترین ایده‌اش از آینده را با خود به توکیو آورده است. علاوه بر یک سدان که با سوخت هیدروژن مایع حرکت می‌کند یک کانسپت کوچک یک نفره برای رفت و آمد شهری به نام FV۲ نیز در غرفه تویوتا به نمایش درآمده است. 

خودرویی که شما را درک می‌کند

FV2 تازه‌ترین تلاش تویوتا برای غلبه بر خیابان‌های شلوغ در شهرهای ژاپن است. مانند کانسپت‌های دیگر ژاپن، این خودرو با خودروهای دیگر در خیابان در ارتباط دائم رادیویی است و از این طریق اطلاعات ترافیک شهر را در اختیار رانندگان قرار دهد و با استفاده از این اطلاعات خطر تصادف را کاهش می‌دهد. 

این خودرو فرمان و پدال ندارد و راننده با تغییر جهت بدن با آن دور می‌زند، شتاب می‌گیرد یا سرعتش را کم می‌کند. مهندسان تویوتا می‌گویند این خودرو را طوری ساخته‌اند که بتواند با راننده رابطه‌ای احساسی برقرار کند به طوری که بیشتر از آنکه شبیه یک ماشین باشد مانند یک اسب باشد. 

خودرویی که شما را درک می‌کند

FV2 ماشینی است که قدرت یادگیری دارد و مسیرهای همیشگی راننده و روش رانندگی صاحبانش را یاد می‌گیرد. ماشین حتی می‌تواند از طریق ردیابی صدا و چهره راننده می‌تواند احساس او را تشخیص دهد. تویوتا هنوز اعلام نکرده است این اطلاعات چطور در رانندگی FV2 تاثیر خواهد گذاشت. 

اطلاعات مورد نیاز راننده بر روی شیشه جلو نمایش داده می‌شود و راننده می‌تواند به سلیقه خود طرح روی چرخ‌ها و بدنه خودرو را تغییر دهد یا بر روی بدنه ماشین شعار و پیام بنویسند. پیش از رونمایی این خودرو، تویوتا یک برنامه برای تلفن همراه عرضه کرده است که در قالب یک بازی امکانات مختلف خودرو را معرفی می‌کند. 

تویوتا می‌گوید هدفش از ساخت این کانسپت نمایش فلسفه تازهش با عنوان «راندن لذتبخش» است. فلسفه تازه‌ای که با آن تویوتا امیدوار است خودروهای تازهش هیجان‌انگیزتر از پیش باشد.

برچسب ها : | تاریخ : ۲۰۲۴/۱۱/۱۱
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.