خودرو با موتور دیزل تولید می گردد

۰۹ام بهمن ،

یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: قرار بود ایران خودرو خودرویی با پایه دیزلی تولید کند.پس چرا هنوز اینکار انجام نشده است؟
این درحالی است که براساس اظهارات مدیر عامل ایران خودرو، این شرکت به منظور ایجاد تنوع سوختی در محصولات خود، هزار دستگاه خودرو با موتور دیزلی سال آینده به بازار عرضه می کند.
جواد نجم‌الدین گفت: با توجه به ضرورت‌های تنوع سبد محصول و اشتیاق مشتریان برای سواری دیزلی، دولت نیز موافقت کرده هزینه مورد نیاز برای تسریع در این کار را در اختیار بگذارد.
وی افزود: این موتور که توسط کارشناسان مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو طراحی و ساخته شده، دارای ۹۰ کیلووات توان و ۲۵۶ نیوتن متر گشتاور است که در هر ۱۰۰ کیلومتر ۵٫۴ لیتر مصرف می کند.
نجم‌الدین، جدیت ایران خودرو در تسریع پروژه و عرضه سواری با موتور دیزل را عاملی ذکر کرد که با وجود محدودیتهای بین المللی سبب شده تا ایران خودرو به هر ترتیب که شده کاستی‌ها را جبران و محصول را به دست مشتریان برساند.
مدیرعامل ایران خودرو گفت: موتور دیزل تنها موتوری است که آزمون دوام ۸۰۰ ساعت را گذرانده و تا ۲۲ بهمن ماه ۲۰ دستگاه برای سایر آزمون‌ها که تا شهریور آینده تمام می‌شود، آماده خواهد شد.
وی از آماده‌ سازی ۴۰ موتور دیزل در مرحله دوم خبر داد که تا به حال ۷۰ تا ۸۰ درصد کارهای آن انجام شده و نیازمند اتمام کارهای لازم در زمینه تولینگ اصلی و ساخت ابزار است.
نجم‌الدین افزود: هشت دستگاه خودروی دیزلی در مرکز توسعه محصولات ایران خودرو و ۱۲ دستگاه در ایپکو برای آزمون‌های مختلف در نظر گرفته شده و برای ۲۲ بهمن امسال هفت تا هشت دستگاه خودروی دیزلی برای نمایش آماده خواهد شد.
وی افزود: به این ترتیب ایران خودرو در مرحله اول ۵۰ تا ۱۰۰ دستگاه خودروی دیزلی و در مرحله دوم هزار دستگاه را در سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد.
 

۴۵/۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.