خودرو بدون سرنشین گوگل گرانتر از فراری

بینا- از دو سال پیش که گوگل پروژه ساخت نخستین خودروی بدون سرنشین را آغاز  کرد تا کنون، خودروی بدون سرنیشن پیشرفت های زیادی داشته و به دستاوردهای مهم و قابل توجهی دست یافته است.

به گزارش بانکی ، گوگلی ها چندی پیش اعلام کردند که محصول جدیدشان توانسته رکورد طی مسافت ۳۰۰ هزار مایل را به ثبت برساند.

گوگلی ها حتی بر آن شده اند که از این به بعد خودروی خود را در دنیای واقعی بدون سرنشین روانه جاده ها کنند، در حال حاضر یک نفر حتما پشت فرمان خودرو می نشیند تا در صورت لزوم و پیش آمدن اتفاقی، بتواند خودرو را کنترل کند.

اما همه این پیشرفت ها و دستاوردها تضمین محکمی برای موفقیت خودروی بدون سرنشین گوگل نمی تواند باشد، چراکه یک مانع بزرگ بر سر راه خریداران هست و آن هم قیمت بالای این خودرو است.

طبق اعلام یک منبع آگاه تنها قیمت حسگرهایی که گوگل باید برای کنترل خودروی بدون سرنشین روی آن نصب کند، ۲۵۰ هزار دلار است! و این یعنی قیمت تمام شده آن سر به فلک خواهد کشید.

با یک حساب نه چندان ساده و جایگزین کردن برخی از قطعات خودروهای لوکس برای خودروی گوگل می توان نتیجه گرفت که قیمت تمام شده خودروی بدون سرنشین گوگل به ۳۰۰ هزار دلار می رسد.

گوگل البته تا انجام مراحل نهایی و به نتیجه رسیدن کار، قیمت اصلی و واقعی را اعلام نخواهد کرد، اما آنچه عیان است اینکه خودروی گوگل گرانتر از آن است که دست هر کسی به آن برسد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.