خودپردازهای سخنگو تا سال ۲۰۲۴ می آیند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بانک مرکزی نیجریه احراز هویت بیومتریک POS و ماشین‌های خودپرداز سخنگو را تا سال ۲۰۲۴ ارائه می‌کند.

خبراقتصادی:به گزارش shaparak”سانوسی لامیدو”سرپرست بانک مرکزی نیجریه در اجلاس سیاست‌گذاری بدون پول نقد گفت: بانک از مشکلات پیش روی مردم نیجریه دربارهٔ سیاست‌های بدون پول نقد باخبر است و برای امنیت هر چه بیشتر شهروندان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

او گفت: شکی نیست با معرفی بانکداری بدون پول، استفاده از کارت اعتباری برای انجام تراکنش در خودپرداز و POS، همچنین اینترنت بنکینگ افزایش می‌یابد. این تراکنش‌ها از طریق زیربنای بانک عمومی تأیید می‌شوند که در برابر تهدیدهای سایبری قرار دارد. البته این مشکلی است که اقتصادهای پیشرفته نیز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. ساخت نسخه‌های تقلبی از کارت‌های اعتباری و نقدی یکی دیگر از معضلاتی است که بانک داران باید به آن بپردازند.

پس از انتقال از کارت‌هایی با نوار مغناطیسی به کارت‌های تراشه و رمز، بانک مرکزی نیجریه گامی عظیم برداشته است تا اعتماد مشتریان خودپرداز را به خود جلب نماید. آمار نشان می‌دهد این روند ۹۰ درصد از کلاه‌برداری با کارت کاسته است. بسیاری از مشتریان اکنون کانال‌های POS و خودپرداز را قبول کرده‌اند زیرا تلاش‌های کلاه‌برداران برای تهیه نسخه تقلبی از کارت‌های نقدی‌شان تقریباً غیرممکن شده است.

به عقیده سانوسی، اقتصاد نیجریه بیش از حد به پول نقد وابسته است و البته این امر با روند کنونی جهانی متفاوت است. در حال حاضر تمرکز اصلی بانک ایجاد اصلاحات در سیستم پرداخت‌هاست تا تنوع ابزارهای پرداخت را گسترش دهد. این امر در هدف نیجریه (تبدیل شدن به یکی از ۲۰ اقتصاد برتر دنیا تا سال ۲۰۲۰) نقشی اساسی دارد. کارآمدی سیستم پرداخت‌ها (که در بسیاری از اقتصادهای نوین وجود دارد) از تغییر نیازهای کاربر، رقابت میان تهیه‌کنندگان خدمت و تغییر در فناوری سرچشمه می‌گیرد؛ در نتیجه اصلاح سیستم پرداخت به عنصری حیاتی در صنعت بانکداری نیجریه تبدیل شده است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.