خوردن ترشی،قهوه غلیظ و غذاهای پرادویه موثردربروز زخم معده/شلغم مانع ایجاد زخم معده می‌شود

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: یک متخصص تغذیه و رژیم‌های درمانی، عنوان کرد: خوردن غذا به طور نامنظم، استفاده از مواد غذایی محرک مانند ترشی، قهوه غلیظ و غذاهای پرادویه را عامل موثر در ایجاد زخم معده عنوان کرد.

دکتر یحیی پاسدار در گفت وگو با ایسنا، در خصوص تغذیه اشخاصی که دچار زخم معده و یا التهاب روده می باشند، گفت: خوردن غذا به طور نامنظم، خالی نگه داشتن معده و انتخاب غیرصحیح مواد غذایی می‌تواند سبب ایجاد زخم معده در اشخاص شود.

به گفته این متخصص تغذیه، این عوامل اسید معده را غلیظ کرده که سبب تحریک دیواره معده و التهاب آن می‌شود.

به گفته پاسدار، غذاهای محرک مانند ادویه، چای، قهوه غلیظ و ترشی عامل ترشح بیشتر اسید معده و تحریک آن می باشند که می‌تواند التهاب معده را به وجود آورده و در اثر بی‌توجهی به این التهابات سبب ایجاد زخم معده در اشخاص شوند.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: همچنین غذاهای سرخ شده و غذاهای دیر هضم می‌توانند دیواره روده و معده را تحریک کرده و سبب ایجاد التهاب و زخم در آنها شوند.

به گفته پاسدار نوشابه خاصیت تحریک کنندگی بر دیوار روده و معده داشته و اسید معده را افزایش داده و سبب ایجاد زخم معده می‌شود.

وی همچنین چیپس، پفک و غذاهای فست فودی را به سبب استفاده از ادویه و نمک بسیار در آنها عامل محرکی در ایجاد زخم معده عنوان کرد.

این متخصص تغذیه پیشنهاد کرد: برای جلوگیری از زخم معده بهتر است اشخاص مواد غذایی روزانه خود را در تعداد وعده‌های بیشتری مصرف کنند تا این امر اسید معده را خنثی کرده و از به وجود آمدن زخم جلوگیری کند.

به گفته پاسدار استفاده از سبزیجات پخته مانند شلغم می تواند سبب کاهش تحریک پذیری معده شده و مانع ایجاد زخم در آن شود.

به گفته این متخصص تغذیه اشخاصی که دچار زخم معده می باشند چنانچه غذاهای مناسب مصرف کرده و از مصرف غذاهای محرک بپرهیزند و در کنار این دو استرس را از خود دور کرده و داروهای خود را مصرف کنند، به راحتی می توانند بهبودی خود را به دست بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: البته بعضی زخم‌ها وجود دارد که علیرغم همه اقدامات درمانی التیام پیدا نمی‌کنند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.