خیانت بارسا به مظلومان فلسطین + عکس

گیلعاد شالیط سرباز اسیر شده توسط گروه مقاومت اسلامی فلسطین، یکشنبه شب مهمان ویژه نیوکمپ بود!

عکس

ممتازنیوز به نقل از  ابتکار: سرباز رژیم اشغالگر قدس از سوی باشگاه بارسلونا برای دیدن این دیدار دعوت شد و این در حالی بود که مردم فلسطین و مظلومین مناطق اشغالی روی سکوهای گران قیمت نیوکمپ هیچ جایگاهی نداشتند و بارسلونا ادعا می‏کرد این کار را برای گسترش صلح و دوستی انجام داده است.

پربیننده‌ترین بازی فوتبال جهان یکشنبه شب یک مهمان ویژه صهیونیست داشت.

دیدار دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در شهر بارسلون و در ورزشگاه یکصد و بیست هزار نفری نیوکمپ برگزار شد، رقابت داغی که نهایتاً با نتیجه تساوی دو بر دو پایان یافت.

این دیدار با دیدارهای گذشته دو تیم، تفاوت داشت چرا که باشگاه ورزشی بارسلونا از یک”سرباز خاص” برای تماشای دیدار و حضور در ورزشگاه دعوت کرده بودند.

گیلعاد شالیط سرباز اسیر شده توسط گروه مقاومت اسلامی فلسطین، یکشنبه شب مهمان ویژه نیوکمپ بود.

رسانه‌های عربی منطقه یکشنبه شب گزارش دادند که یک فروند جنگنده اسرائیل با نقض حریم هوایی غزه، گذرگاه رفح را بمب‌باران کرده‌اند. این عملیات دقیقاً ساعتی قبل از آغاز بازی در اسپانیا و حضور شالیط در استادیوم بود.

گیلعاد شالیط سرجوخه وظیفه ارتش اسرائیل بود که در ژوئن سال ۲۰۰۶ میلادی در مجاورت خط مرزی غزه و اسرائیل توسط”حماس” به اسارت درآمده و به نوار غزه منتقل شد.

این اولین اسیر فلسطینیان در برابر هزاران مسلمان فلسطینی‌تبار دربند در زندان‌های اسرائیل بود.

شالیط بعد از حدود ۵ سال در اکتبر ۲۰۱۱ در فرآیند و توافق مبادله اسرا آزاد شد.

باشگاه ورزشی بارسلونا ارتباط زیادی با سران اسرائیل دارد و حالا این ارتباط با دعوت از شالیط برای تماشای بازی پرطرفدار لیگ اسپانیا علنی‌ترشد.

در سال ۲۰۱۱ پس از قهرمانی بارسا در لیگ قهرمانان اروپا،”پپ گواردیولا” سرمربی این تیم راهی تل‌آویو شد تا ۵ روز در اسرائیل جشن قهرمانی بگیرد.

پیشتر نیز برخی بازیکنان شاخص بارسلونا از جمله” جرارد پیکه” به سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر کرده بودند. انتشار تصاویر وی با کلاه یهودی و انجام اعمال صهیونیست‌ها در کنار”دیوار ندبه” آن زمان واکنش‌های زیادی درپی داشت.

شکیرا خواننده غربی و کلمبیایی الاصل که ارتباط زیادی با اسرائیل دارد، هم‌اکنون همسر مدافع سرشناس بارسلونا است.

دربی ال‌کلاسیکو یکشنبه شب با تساوی تمام شد، اما ۴ کوک فلسطینی نیز در جریان حمله همزمان جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه راهی بیمارستان شدند.

حالا فلسطینیان، معترض هستند که چرا باید”شالیط”، سرباز صهیونیست باید در یک بازی فوتبال آن هم از سوی یک تیم پرطرفدار دعوتنامه حضور در ورزشگاه داشته باشد ولی کودکان فلسطینی باید از هراس بمب‌های خوشه‌ای اسرائیل از تلویزیون هم نتوانند بازی را تماشا کنند.

مردم خشمگین فلسطین و مسلمانان آندلوس، بارسلونا و مادرید یکشنبه شب در مناطق مختلف از جمله غزه، مناطق اشغالی و شهر بارسلونا همچنین در اطراف نیوکمپ به نشانه اعتراض به سیاست‌های بارسلونا پرچم خونین این باشگاه را بالای سر گرفتند.

طبق این گزارش، یکشنبه شب تیم فوتبال بارسلونا در نیوکمپ پذیرای رئال مادرید بود و دو تیم در نهایت به تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند اما این تنها نتیجه نسبتا عادلانه ال کلاسیکودربی اسپانیا بود و روی سکوهای نیوکمپ هرگز شاهد رعایت عدالت نبودیم.

سرباز رژیم اشغالگر قدس از سوی باشگاه بارسلونا برای دیدن این دیدار دعوت شد و این در حالی بود که مردم فلسطین و مظلومین مناطق اشغالی روی سکوهای گران قیمت نیوکمپ هیچ جایگاهی نداشتند و بارسلونا ادعا می‏کرد این کار را برای گسترش صلح و دوستی انجام داده است.

هیچ کدام از فلسطینیان دعوت بارسلونا را قبول نکرده بودند و در نامه‌های خود به روابط عمومی بارسلونا نوشتند: در کنار کسی که دستش به خون فرزندانمان آلوده شده نخواهیم نشست و شما برای ایجاد صلح و دوستی بهتر است راه دیگری پیدا کنید.

طبقه بندی: ورزش   |   تعداد بازدید: ۱۲۴ نفر   |   تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ مهر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , بارسا, خیانت بارسا


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.