خیرین مدرسه ساز در خارج از کشور نیز مدرسه می سازند

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘محمدرضا حافظی فر’ روز پنجشنبه در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اردبیل که با حضور خیرین مدرسه ساز از سراسر کشور برگزار شد، افزود: سازندگی خیرین نه تنها در داخل کشور تاثیرگذاری داشته بلکه در خارج از کشور نیز دیده می شود.

وی گفت: خیرین با هدف تعلیم و تربیت ایرانی به فرزندان ایرانیان مقیم خارج از کشور در کشورهای دیگر اقدام به مدرسه سازی کرده و معلمان ایرانی نیز در این مدارس به تعلیم و

تربیت مشغول می شوند.

حافظی فر از ساخت مدرسه توسط خیرین در آنکارا پایتخت ترکیه خبر داد و افزود: مقدمات سفر به کانادا و ساخت مدرسه در این کشور نیز فراهم شده است.

وی افزود: مدرسه و معلم ایرانی برای فرزندان ایران در برون مرزها تعلیم خواهند داد و این به برکت تلاش های خیرین مدرسه ساز است که برای حفظ فرهنگ ایرانی حتی در خارج از کشور نیز فعالیت می کنند.

وی به ورود هر روزه خیر جدید به امر مدرسه سازی در کشور اشاره کرد و گفت: حضور و مشارکت فرهنگیان و دانش آموزان در امر مدرسه سازی نیز از جمله مواردی است که روز به روز بیشتر دیده می شود.

حافظی فر رشد و توسعه علم و دانش در جامعه را مبنای توسعه همه جانبه دانست و افزود: یک جامعه زمانی به ارتقا و توسعه همه جانبه دست خواهد یافت که همه مردم آن به احترام معلم قیام کنند و این نشانگر ارج و قرب علم و دانش است.

وی ساخت مدرسه را توجه به رشد و ارتقای دانش در جامعه اعلام کرد و ادامه داد: خیرین به تعبیر مقام معظم رهبری جهاد مقدسی را انجام داده و پیشرفت و توسعه را برای جامعه به ارمغان می آورند.

۸۱۲۴/۵۹۴/۵۳۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۰۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.