دادستان کل دیوان محاسبات:کشورهای عضو اکو در زمینه رسیدگی به تخلفات فعال شوند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

دادستان کل دیوان محاسبات با بیان اینکه دیوان محاسبات جمهوری اسلامی علاوه بر حسابرسی، رسیدگی به تخلفات را انجام می‌دهد، پیشنهاد نمود که اعضای عضو اکوسای رسیدگی به تخلفات در کشورهای عضو را نیز به حیطه مسوولیت‌شان اضافه نمایند.

به گزارش تفسیری خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امین‌حسین رحیمی در هفدهمین نشست هیات رییسه اکوسای که در محل هتل آزادی برگزار شد، گفت: تشکیل این جلسات برای بالا بردن کارآیی دیوان محاسبات در بین کشورهای عضو می‌تواند موثر باشد.

وی افزود: دیوان محاسبات جمهوری اسلامی علاوه بر انجام کار حسابرسی، رسیدگی به تخلفات را نیز در حوزه دادستانی و دادسراها انجام می‌دهد که پیشنهاد می‌شود کشورهای عضو اکو نیز رسیدگی به تخلفات را در کشورهای خود در پیش بگیرند.

رحیمی تاکید نمود که جمهوری اسلامی آمادگی دارد تجربیات خود را در چگونگی رسیدگی به تخلفات در حوزه حسابرسی به کشورهای عضو اکو انتقال دهد.

در ادامه نشست هیات رییسه، محمداختر بلندرعنا رییس دیوان محاسبات پاکستان و دبیرکل اکوسای از میزبانی جمهوری اسلامی برای برگزاری چنین اجلاسی از زحمات دیوان محاسبات کل کشور قدردانی نمود.

رجای آکیل رییس دیوان محاسبات ترکیه نیز در سخنان کوتاهی ضمن قدردانی از ایران برای مهمان‌نوازی‌اش گفت: فعالیت‌های اکوسای در منطقه بسیار خوب است که می‌توان برای این سازمان افق‌های بلندی را متصور شد.

سیداحمد حسینی رییس هیات دیوان محاسبات افغانستان نیز در سخنان کوتاهی گفت: اکوسای به افزایش شفافیت‌های حسابرسی در کشورها کمک می‌کند از این رو می‌توان امیدوار بود که روزی اکوسای به نماینده خوبی در سطح منطقه و بین‌المللی تبدیل شود.

بیک نظراستون رییس هیات دیوان محاسبات قرقیزستان نیز با قدردانی از جمهوری اسلامی برای برگزاری این نشست، تاکید نمود که اکوسای می‌تواند برای مردم کشورهای عضو اکو بسیار مفید باشد.

هیات رییسه اکوسای از پنج کشور ایران، ترکیه، قرقیزستان، پاکستان و افغانستان تشکیل شده است که نماینده این کشورها برای حضور در هفدهمین نشست هیات رییسه امروز در محل هتل آزادی دور یکدیگر جمع شدند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.