داروخانه‌ها در فروش داروهای غیرمجاز و الکل مقصر نیستند/ پزشکان تجویز می‌کنند

۱۷ام بهمن ،

داروخانه‌ها در فروش داروهای غیرمجاز و الکل مقصر نیستند/ پزشکان تجویز می‌کنند

داروخانه‌ها در فروش داروهای غیرمجاز و الکل مقصر نیستند/ پزشکان تجویز می‌کنند

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد میل داروخانه‌ها به فروش داروهای خارجی و حتی الکل گفت: اگر شاهد فروش بعضی اقلام غیرمجاز خارجی یا خارج از فهرست هستیم به این سبب است که پزشکان آن دارو را تجویز کرده‌اند.

به گزارش راسخون، احمد شیبانی در گفت‌وگو با  فارس در مورد نظارت بر داروخانه‌ها افزود: کار نظارت بر توزیع و فروش دارو کاری همیشگی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت منظم بر داروخانه‌ها نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: بنابراین داروخانه‌هایی که به خوبی فعالیت می‌کنند تشویق می‌شوند و آنهایی که طبق قانون رفتار نکرده‌اند تنبیه می‌شوند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هر داروخانه‌ای که طبق قانون دارویی خارج از لیست توزیع کند متخلف شناخته می‌شود  چرا که نباید خارج از فهرست داروهای ایرانی مجاز دارویی را به فروش برساند.

شیبانی تصریح کرد: داروخانه‌ها باید دارویی را بفروشند که در لیست مجاز کشور ثبت شده باشد.

وی افزود: گاهی بعضی داروخانه‌ها در فروش داروی مخدر با مشکلاتی مواجه می‌شوند که باید در این زمینه دقت بیشتری را داشته باشند.

شیبانی گفت: با این وجود داروخانه‌ها در شرایط تحریم قرار دارند و با تمام تلاش برای تدارک، تولید و واردات دارو فعالیت می‌کنند چرا که تمام این تلاش‌ها در داروخانه خلاصه می‌شود و مردم فقط داروخانه را می‌شناسند.

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد میل داروخانه‌ها به فروش داروهای خارجی و حتی الکل گفت: داروخانه‌ها محلی می باشند که داروی مجاز را ارائه می‌کنند اما اگر شاهد فروش بعضی اقلام غیرمجاز یا خارجی هستیم به این سبب است که پزشکان آن دارو را تجویز کرده‌اند.

وی افزود: گاهی بعضی پزشکان دارویی را تجویز می‌کنند که داروخانه‌ها مجبور به فروش آن می باشند در حالی که ممکن است آن دارو در لیست مجاز دارویی کشور نباشد و مردم به زحمت بیفتند.

شیبانی افزود: در واقع در چنین شرایطی داروخانه‌ها مقصر نیستند و بر اساس نسخه پزشک عمل می‌کنند.


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.