داروهای ناصر خسرو از نظر کمیت و کیفیت مورد تایید نیست /ورود چند قلم داروی جدید در ۲۲ بهمن

۰۵م آذر ،

داروهایی که در ناصر خسرو به فروش می رسند هیچ کدام از لحاظ کمیت و کیفیت مورد تائید نمی باشند و مردم مراقب اشخاص سودجو باشند.

دکتر شیبانی رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:  یک خلا دربارهٔ بعضی از داروهای موردی داشتیم که به صورت گسترده در دسترس نبوده ضمن اینکه به سبب اینکه بعضی داروها که مورد سوء استفاده بعضی اشخاص قرار نگیرد را در یک مرکز خاص برای توزیع در نظر گرفتیم و اگر مشکلات کمی هست اما مردم نگران نباشند.
 
وی گفت: در حال حاضر یک گروهی برای تدارکات دارو مستقر شدند و داروهای سرطانی از جمله هرپستین که مردم می گفتند کمبود داریم وارد شده و برای یک سال داروهای خاصی را ذخیره سازی کردیم آن دسته از داروهای تولید داخل را نیز به اندازه کافی داریم. بنابراین مردم نگران نباشند و اگر به یک داروخانه مراجعه کردند و داروی مورد نظر را پیدا نکردند مطمئن باشند در داروخانه دیگر پیدا می کنند.
 
شیبانی تصریح کرد: براساس پیش بینی ها خلأ دارویی را در دوره کوتاه مدت ۱۰ روز از طریق فوریتی تامین کردیم و برای دراز مدت نیز برنامه ریزی کردیم و داروهای بیماری صعب العلاج را تا ۶ ماه به اندازه کافی داریم و بعضی داروها را به سبب اینکه مورد سوء استفاده اشخاص سودجو قرار نگیرد در مراکز خاص توزیع می کنیم و حتی به صورت یکدفعه و گسترده در سطح کشور توزیع نمی کنیم تا به دست مصرف کننده برسد.
 
شیبانی با اشاره به همکاری خوبی که با بانک مرکزی برقرار شده تصریح کرد: همکاری خوبی بین ما و بانک مرکزی وجود دارد و هر روز با ارتباط با بانک مرکزی ارز برای دارو گرفته شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: مردم می توانند برای اطلاع از عوارض دارو، کیفیت، کمیت و یا اطلاع از داروی مورد نیاز خود در داروخانه ها با شماره ۱۴۹۰ تماس بگیرند از طرف دیگر پیشنهاد می گردد هرگز برای تهیه دارو به مراکز غیر مجاز و غیر از داروخانه مراجعه نکنند و حتی ما هیچ دارویی را از نظر کمیت و کیفیت که در ناصر خسرو توزیع می گردد را تایید نمی کنیم. همچنین یک خبر خوش به مردم این است ۲۲ بهمن ماه چند قلم داروی تازه نیز به بازار عرضه خواهد شد./ع


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.