داروی ترمیم زخم های پوستی و برش جراحی دام در دانشگاه شهرکرد ساخته شد

مجری این طرح روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درمان صحیح و مراقبت از زخم ها به منظور افزایش سرعت بهبود زخم و جلوگیری از مزمن شدن و عفونت آن از مهم ترین موضوعات دنیای پزشکی و دامپزشکی است.

‘امین دبیلی نصرآبادی ‘افزود:داروهای شیمیایی نیز از دیرباز برای تسریع روند ترمیم زخم به کار گرفته شده اند که دارای نواقص، محدودیت ها و اثرات جانبی متعدد است.

وی گفت: در این راستا ترکیب گیاهی ‘ آریا کرم’ (Aria Cream) به عنوان یک ترکیب ضدعفونی کننده، ضد باکتری، ضد قارچ، ضد توموری، التیامبخش و آنتی اکسیدان برای درمان زخم های جراحی و ضایعات پوستی مورد ارزیابی قرار گرفت و فرموله شد.

این پژوهشگر دانشگاه شهرکرد ادامه داد: نتایج این یافته علمی که با همکاری دکتر’ ایرج کریمی’ و ‘ جهانگیر کبوتری ‘ از اعضای هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد و مشاوره دارویی دانشجویان دوره دکترای تخصصی دانشکده داروسازی دانشگاه شهید بهشتی تهران به دست آمد،تحت عنوان ‘ بررسی اثرات ترمیمی مشتقات اسانس گل میخک و عصاره هیدروالکلی ریواس(آریا کرم)’ در بیستمین کنگره فیزیولوژی و فارمارکولوژی ایران ارائه شد.

دبیلی نصرآبادی افزود: بر اساس یافته ها، این دارو به کاهش درد و خارش بخصوص در حیواناتی که بدلیل دستکاری زخم های جلدی باعث خون ریزی و عفونت های ثانویه شده اند ، کمک می کند.

وی تصریح کرد: این ترکیب به عنوان یک گزینه دارویی در ترمیم زخم و ضایعات پوستی حیوانات به معاونت دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور و معاونت دارو، و درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برای بررسی های بیشتر و کاربردهای انسانی معرفی شده است.

مجری این طرح ادامه داد: پایین بودن دوز سلول کشی و عدم استفاده از مواد سنتتیک شیمیایی که باعث کاهش عوارض جانبی و جلوگیری از مقاومت آنتی بیوتیکی می شود، از مزایای ویژه این داروی نو ترکیب است.

دبیلی نصرآبادی گفت: این ترکیب در جشنواره منطقه ای اختراعات کویر در یزد مورد ارزیابی قرار گرفت و به عنوان ترکیب جدید دامپزشکی از اداره ثبت مالکیت های صنعتی گواهی ثبت به شماره ۷۰۶۹۷ دریافت کرد.

۵۴۷/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۴۳۶۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.