داروی هرسپتین درمان مناسبی برای مبتلایان به سرطان سینه نیست

داروی هرسپتین موجب افزایش ۶ماهه ی عمر بیماران در ۲۰درصد مبتلایان می شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران: در نشست خبری که امروز نهم مهر ماه به مناسبت افتتاح کلینیک تخصصی پستان در مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا برگزار شد، دکتر محمد مهدی آخوندی، ریاست مرکز به اشاره به افزایش مبتلایان به سرطان پستان در سنین پایین، هدف از راه اندازی این مرکز را پیشگیری، تشخیص به موقع و درمان بیماری های پستان عنوان کرد و افزود: خدمات ارائه شده در این مرکز با آنچه که در سایر مراکز درمانی کشور ارائه می شود، کاملا متفاوت و بر اساس استانداردهای بین المللی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در این مرکز تشخیص و درمان انواع بیماری های پستان با تعامل گسترده متخصصین رشته های مختلف انجام می شود گفت: با این تعامل، چالش های موجود درمانی مرتفع می شود.

 کلینیک پستان با نام دکتر ربانی

دکتر آخوندی با اشاره به خدمات ارزنده ی دکتر حجت الله ربانی در زمینه سرطان پستان گفت: مدت ۳ سال است که دکتر ربانی در بند پلیس سوئد است و به ما احترام خدمات ارزنده ی وی، کلینیک را به این نام، می خوانیم.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه دکتر ربانی با اقدام وسیع دولت و وزارت خارجه آزاد شود: در خصوص خدمات ارائه شده توسط وی گفت: دکتر ربانی، مولکولی را شناسایی کرده که به عنوان الگوی بین المللی به ثبت رسیده ولی ثبت قطعی آن نیازمند ادامه ی تحقیقات در این زمینه، پس از آزادی ایشان است.

ریاست پژوهشکده فن آوری نوین، علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا در ادامه افزود: مولکول شناسایی شده، توسط وی قادر است چهارده نوع سرطان را به طور دقیق شناسایی کرده و این مولکول به صورت منحصر به فرد در دنیا معرفی شده است.

 درمان سرطان موجود در کشور، درمانی غیر اختصاصی است

دکتر آخوندی، با بیان اینکه درمان های غیر اختصاصی سرطان پستان، عواقب ناگواری را برای مبتلایان به همراه دارد گفت: درمان های اختصاصی موجود در جهان به سمت درمان های آنتی بادی مونوکلونال به پیش رفته و توسط FDA نیز تایید شده است.

وی یاد آور شد: با استفاده از این آنتی بادی، سلول های سرطانی ردیابی شده و سلول های مبتلا مورد هدف دارد قرار می گیرد.

 داروی هرسپتین درمان مناسبی برای مبتلایان به سرطان پستان نیست

دکتر آخوندی با اشاره به سرمایه گذاری یک صد میلیاردتومانی دولت برای داروی هرسپتین در ایران گفت: این دارو، موجب افزایش ۶ماهه ی عمر بیماران در ۲۰درصد مبتلایان می شود.

وی خاطر نشان کرد: با کمک مدل جدید سلولی که بر اساس توسعه ی علم نانو طراحی شده، بیش از ۶۰ درصد سرطان ها قابل شناسایی و درمان است.

افزایش روند صعودی سرطان پستان، به دلیل عدم آگاهی زنان

در ادامه این نشست دکتر محمد هادی زاده، جراح و مسئول کلینیک پستان گفت: زنان می توانند با انجام خود آزمایی ماهیانه و اعلام تغییرات احتمالی به پزشک، درتشخیص زودرس سرطان سینه به پزشک کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کشور بطور متوسط، سالیانه ده هزار نفر به آمار مبتلایان سرطان پستان افزوده می شود گفت: در حال حاضر قریب به ۵۰ تا ۶۰ هزار خانم مبتلا به سرطان سینه درمراحل مختلف درمانی قرار دارند.

حمایت عاطفی همسر، مهمترین عامل در پیشگیری درمان سرطان پستان

دکتر محمد اسماعیل اکبری، ریاست مرکز تحقیقات سرطان پستان شهید بهشتی گفت: حمایت خانواده، خصوصا همسر، موجب کاهش احتمال ابتلا به سرطان پستان شده و در صورت ابتلا نیز مبتلایان بهتر درمان می شوند.

درمان های هدفمند

دکتر محمد جدی تهرانی، ایمونولوژیست با اشاره به درمان های هدفمند سرطان پستان در این کلینیک گفت: اعمال نظر چندین متخصص برای تصمیم گیری بهتر، موجب مناسب ترین اقدامات درمانی برای مبتلایان می شود.

مسئول کلینیکسقط مکرر مرکز درمان ناباروری سقط کرر ابن سینا بر بر انجام اقدامات درمانی ساده، ارزان دراین مرکز تاکید کرد و افزود: با انجام مشاوره ای لازم، با توجه به شرایط هر بیمار، برنامه درمانی مناسب وی طراحی و انجام می شود.

 استفاده از سیستم ایمنی بدن برای درمان سرطان پستان

دکتر تهرانی با بیان اینکه در حال حاضر، با کمک آنتی بادی مونرکلونال، جدیدترین راهکاری درمانی جهت مبتلایان ارائه می شود گفت: پروتئین های موجود در این آنتی بادی به پروتئین سلول های سرطانی متصل شده و این اتصال شرایط لازم برای مرگ سلول سرطانی را ایجاد می کند.

کارشناس کلینیک، پاسخگوی سوالات بیماران

دکتر علی آذین، مدیر درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت: در این مرکز کلیه ی خدمات سلامت باروری و مشکلات ناباروری سقط مکرر ارائه می شود.

وی همچنین افزود: کارشناسان کلینیک آماده ی پاسخگوی سوالات تلفنی و حضوری بیماران در کلیه ی خدمات پستان اعم از بیماری وسایل ترمیمی و زیبایی خصوصا پس از سرطان هستند/ع۲


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۵نظر ثبت شده
  1. سهیلا شریفی:

    داروی خیلی خوبی است البته خارجی اش و عاصی شدم از گشتن هرسپتین من سرطان سینه دارم و عمرم به این دارو است صدایم را برسانید به دولت

  2. سهیلا شریفی:

    من یک بیمار سرطان سینه هستم متاسفانه تا آخر عمرم باید هرسپتین تزریق کنم هم بیست و یک روز و این دارو کمیاب شده و شهر به شهر میروم و تهیه میکنم و دکترم ایرانی را قبول ندارد میگوید خیلی عارضه دارد کاش دولت فکری برای ما بیماران سرطانی بکند و عمر ما به این دارو است خواهشمندم صدایم را بگوش مسئولین برسانید خودشان را جای ما بگذارند از طرفی سختی بیماری و حالا هم استرس کمبود دارو

  3. احمد غفاری:

    با سلام وتشکر لطفن بفرمایید فرق بین هرسپتین و اریوتراست چیست وچراورود ان ممنوع شده درحالیکه ماشینهای ان چنانی وارد مملکت می شود واین دارو حیاتی وارد نمی شود وما باید شاهد مرگ تدریجی این بیماران باشیم اخر خدا را خوش میاید اصلن این عمل اسلامی است متشکرم

    • ساسی:

      دوست عزیز اریوتراست ظاهرا همون هرسپتین ایرانی هست که با توجه به قیمت گزاف هرسپتین تولید شده و میگن کارایی خوبی داره. اما دوستان مخالف هرسپتین هستن چون گرونه و اونو جز داروهای لوکس میدونن در حالیکه از داروهای حیاتیه

  4. نسرين:

    خواهرم مبتلا به سرطان سینه است دربدر بدنبال این دارو میگردد خلاصه علاوه بر هزینه زیاد خستگی بدنبال گشتن آن او را عاصی کرده است . کمکشان کنید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.