داستانک​نویس​ها بخوانند

۱۲م اسفند ،

 این نویسنده گفت که یکی از جوایز این طرح لوح‌های تقدیری است که به درخواست نوجوانان نویسنده با امضای نویسندگان و هنرمندان محبوبشان به آن‌ها تقدیم می‌شود. اقبال‌زاده در گفت‌وگو با ایبنا، گفت: براساس فراخوان انتشار یافته از سوی نشر قطره، دانش‌آموزان مقطع راهنمایی تا پایان دبیرستان می‌توانند داستانک‌های خود را برای شرکت در این طرح ارسال کنند که از میان آن‌ها، هزار داستانک که حداقل کیفیت و استانداردهای داستان‌نویسی را داشته باشند، از سوی این انتشار یافتنات در یک کتاب منتشر می‌شوند.

به گفته وی، از میان هزار نوجوانی که در این طرح شرکت می‌کنند، صد نفر به مرحله بعدی این طرح راه می‌یابند که در این مرحله، هر کدام باید پنج داستانک دیگر ارسال کنند. این داستان‌ها نیز در یک کتاب منتشر می‌شوند. از میان این اشخاص، چند نفر به عنوان استعدادهای برتر انتخاب می‌شوند که پس از عقد قرارداد با انتشار یافتنات، داستانک‌های آن‌ها به صورت یک کتاب مجزا انتشار یافتن می‌یابد.

اقبال‌زاده هدف از اجرای این طرح را کشف نوجوانان مستعد در زمینه داستان‌نویسی بیان کرد و افزود: بسیاری از نوجوانان و حتی جوانان نویسنده در کشور ما امکان نشر آثارشان را نمی‌یابند و پشت سدّ نشر می‌مانند. یکی از اهداف طرح «هزار داستانک» این است که این اشخاص بتوانند مراحل نشر اولین اثرشان را به آسانی طی کنند.

وی با بیان این‌که این طرح در صورت موفقیت در اولین دوره، در سال‌های آینده نیز اجرا خواهد شد، افزود: با توجه به این‌که برای اولین بار چنین طرحی را اجرا می‌کنیم، هنوز برآورد دقیقی از نحوه اجرای طرح آثار نداریم. بنابراین، نمی‌توان زمان‌بندی قطعی مراحل مختلف این طرح را اعلام کرد. مدیر طرح «۱۰۰۰ داستانک» با بیان این‌که گروهی از کارشناسان و منتقدان ادبی، آثار فرستاده‌شده را بررسی خواهند کرد، افزود: یکی از جوایزی که در این طرح در نظر گرفته‌ایم، لوح‌های تقدیری است که به درخواست نویسندگان نوجوان با امضای نویسندگان و هنرمندان محبوبشان به آن‌ها تقدیم می‌شود.

اقبال‌زاده همچنین اضافه کرد: با هدف جلوگیری از هرگونه اشتباه یا تقلب احتمالی، نویسندگان نوجوان باید کپی مدارک شناسایی خود را برای دبیرخانه طرح بفرستند. همچنین‌ داستانک‌های ارسالی نباید بیش از ۱۵۰ کلمه باشند.

وی صندوق پستی ۵۱۶۵ـ۱۴۱۵۵ و نشانی الکترونیک nashreghatreh@yahoo.com را برای فرستادن داستانک‌ها به این طرح اعلام کرد.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.