داعش: به عربستان حمله خواهیم کرد



تاریخ انتشار: ۲۰ December 2015 | 5:14 am

رویترز نوشت: داعش عربستان سعودی را به علت «ائتلاف با صلیبیها» به حمله به این کشور تهدید کرد.داعش: به عربستان حمله خواهیم کرد

پورتال خبری ممتاز نیوز: ریاض اعلام کرده بود ائتلافی نظامی را با حضور ۳۴ کشور برای مبارزه با تروریسم تشکیل داده است. داعش در هفته نامه خود در واکنش به اظهارات شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی که گفته بود مقر این ائتلاف برای هماهنگی تلاشها در مبارزه مشترک با تروریسم در جهان اسلام در ریاض خواهد بود ، فعالیت نظامی این ائتلاف را «ائتلاف فریب خوردگان و ساده لوحان» توصیف کرد.

در مقاله ای در این هفته نامه با عنوان «ائتلاف محمد بن سلمان همپیمانانش را غافلگیر می کند» آمده است :« این ائتلاف به اذن خدا آغازی برای فروپاشی دولتهای ستمگر و خودکامه در جهان اسلام خواهد بود.»

این سازمان درباره نقش این ائتلاف که حتی بین اعضای آن نیز درباره این ابتکار تردید وجود دارد و بسیاری آن را اقدام عربستان سعودی برای تثبیت تلاشهای خود به منظور رهبری سنیها در مقابله با ایران شیعی می دانند ، ابراز تعجب کرد.

سازمان داعش در مقاله ای دیگر در این نشریه از مشارکت گروههایی از مخالفان سوری سنی در نشست ریاض که این ماه برگزار شد انتقاد کرد و افزود برای داعش ثابت شد که آنها «مشرک هستند.»

این سازمان با حاکمان کشورهای عربی خلیج (فارس) به شدت مخالف است و این کشورها معتقدند داعش برای ایجاد فتنه طائفی در شبه جزیره عربستان به منظور سرنگونی خانواده های حاکم در آنها تلاش می کند.

این مقاله ، جوانان سنی سعودی را به حمله به اهدافی که برخی از آنها مربوط به شیعیان است تشویق کرد. با اخبار بین الملل سایت ممتاز نیوز همراه باشید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.