دامنه سبک زندگی غربی روزبه‌روز گسترش است

اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش‌ حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، به نقل از حوزه نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری  شب قبل در بیستمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی با رویکرد سبک زندگی اسلامی که در مصلای بزرگ امام خمینی این شهر برگزار شد، طی سخنانی به تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در سبک زندگی اسلامی پرداخت و اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی بحث تازهی نبوده و در منابع مکتوب ما شیعیان از آن سخن به میان آمده است.
 
وی با اشاره به  درایت مقام معظم رهبری در تاکید بر نهادنیه شدن سبک زندگی اسلامی افزود: رهبر فرزانه انقلاب  به عنوان تئوریسین انقلاب اسلامی، سیاست‌های پیش روی کشور را بیان می‌فرمایند که بحث سبک زندگی اسلامی نیز از جمله این مباحث است و از ضروریات جامعه امروز و در مقابله با سبک زندگی غربی است لذا همگان باید در نهادینه کردن آن کوشا باشند.
 
مدیر حوزه‌‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در این زمینه به حوزه ودانشگاه مسئولیت ویژه‌ داده‌اند گفت: این دو نهاد علمی باید با اقدامات مناسب الگوی روشنی را در این بخش پیش‌پای مردم بگذارند.
 
* سبک زندگی فعلی آمیخته ای از فرهنگ غربی و اسلامی است
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت بیان سبک زندگی اسلامی از سوی رهبر انقلاب تصریح کرد: آنچه امروز در جامعه ما به عنوان سبک زندگی مطرح است، آمیخته‌ای از فرهنگ غربی، فرهنگ قبل از انقلاب و فرهنگ اسلامی است.
 
 عضو خبرگان رهبری با اخطار در خصوص گسترش فرهنگ غربی  در میان مردم گفت: متاسفانه امروز فرهنگ  و سبک زندگی غربی توسط ماهواره‌ها و پایگاه اینترنتی‌ها روز به روز دامنه خود را در زندگی ما گسترش می‌دهند که این یک زنگ خطر جدی است.
 
وی تاثیرگذاری فرهنگ قبل از انقلاب را مدنظر قرار داد و گفت: یکسری از فرهنگ‌های قبل از انقلاب نیز وجود دارد که در زندگی امروز ما ملاحظه می‌گردد.
 
مدیر حوزه های علمیه  در خصوص فرهنگ اسلامی زندگی امروز جامعه کشور نیز ابراز داشت: خوشبختانه در این عرصه نیز در کشور شاهد رشد چشمگیری هستیم به طوری که امروز فرهنگ دینی و برنامه‌های عظیم‌قرآنی در کشور در حال گسترش است.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه با  ابراز تاسف از اینکه بعضی از رفتارهای فردی و اجتماعی در جامعه مطابق با آموزه‌های دینی نیست، گفت: امروز با توجه به اهمیت و ضرورت نهادینه ساختن سبک زندگی اسلامی باید یک نهضت عظیم علمی در کشور ایجاد گردد تا فرهنگ اسلامی ایرانی را در کشور پیاده نماید.
 
* سبک زندگی اسلامی میوه باوره‌های اعتقادی باشد  
 
وی با تاکید بر اینکه سبک زندگی اسلامی باید میوه باوره‌های اعتقادی باشد  تصریح  کرد :بسیاری از ما به باورهای دینی اعتقاد کامل داریم، اما متاسفانه در عمل و رفتار و سبک زندگی ما آنچنان که باید نمود نداشته و رفتار ما با باورها سنخیتی ندارد در صورتی که باید تمام رفتارهای ما رنگ و بوی دینی داشته باشد.
 
این استاد حوزه با تاکید بر اینکه دین خالص تنها در اعتقادات نبوده، بلکه باید در عمل هم جلوه یابد  سبک زندگی اسلامی مطلوب  را رضایت اهل بیت (ع) با پیروی از سیره این بزرگواران دانست و ابراز داشت: منظور ما از پیروی از سیره اهل‌بیت (ع) انجام دادن کارها ی آنها به صورت مشابه نسبت، بلکه در رفتار این بزرگواران یک سلسله اصول ثابتی است که باید به آنها اهتمام داشته باشیم که ساده‌زیستی، قناعت، پاکیزگی، صداقت، ایمان و … از جمله آنها می‌باشد.
 

* ترویج امر به معروف سبک زندگی اسلامی را نهادینه می‌کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش امر به معروف و نهی از منکر در ارایه یک زندگی سالم دینی اشاره  کرد و گفت : طبق حدیثی از پیامبر اکرم((ص)) اگر این دو فریضه مهم در جامعه به حاشیه برود، برکت از آن جامعه رخ بربسته، هرج و مرج ایجاد شده و فریادرسی هم نخواهد بود که این مهم به تنهایی برای بیان نقش امرو به معروف کافی است.
 
به گفته عضو خبرگان رهبری امروز باید امر به معروف و نهی از منکر و نظارت عمومی در جامعه دینی نهادینه شده و مردم نسبت به محیط زندگی خود حساس باشند.
 
گفتنی است مدیر حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از این مراسم به سئوالات حاضرین در جلسه، پاسخ و راهنمایی‌های لازم را ارایه کرد.
 
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.