دانشجویان نقش مهمی در آینده کشور دارند

۱۸خردادماه،

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: دانشجویان نقش مهمی در آینده کشور بازی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، دکتر غلامحسن واعظی ضمن تشریح برنامه‌های ویژه در این ایام برای پرسنل و دانشجویان، گفت: شرکت در انتخابات پیش‌رو وظیفه هر ایرانی است، بنابراین باید برای ترغیب و تشویق مردم به حضور حداکثری در این حکت ملی مذهبی تمام تلاش خود را بکار گیریم که نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در این بین برجسته و حائز اهمیت است.

وی افزود: دانشجویان نقش مهمی در آینده این کشور بازی می‌کنند و باید آگاهانه نسبت به انتخاب خود اقدام کنند تا از این طریق سهم خود را در اداره کشور بپردازند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد همواره در حرکت‌های سیاسی در خط ولایت فقیه و مقام عظمای ولایت گام برداشته و از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده است. با این حال تمام تلاش خود را برای جذب حداکثری مردم در خلق حماسه سیاسی سال ۹۲ انجام داده است.

رییس دانشگاه آزاد سمنان همچنین به نقش اساتید در ارتقای بینش دانشجویان اشاره کرد و گفت: جوان، بی‌تجربه و ناپخته است و به راحتی می‌تواند تحت تاثیر تبلیغات قرار بگیرد. اساتید می‌توانند با روشنگری و تبیین اهداف دشمنان در ایجاد جو نارضایتی در جامعه برای دانشجویان، توطئه‌های شیطانی دشمنان را خنثی کنند.

وی استفاده از فضای باز برای ابراز عقاید و نظرات دانشجویان را در تشویق آنان به حضور در انتخابات موثر دانست و گفت: جوان امروز به درجه‌ای از رشد رسیده است که به راحتی حرف و عقاید دیگران را نمی‌پذیرد، بلکه باید فضایی ایجاد کرد تا بتواند در محیطی صمیمی و امن نظرات خود را بازگو کند و پاسخ سوالات خود را دریافت کند.

وی ادامه داد: ایجاد کافه انتخابات در واحد سمنان با هدف برقراری ارتباط صمیمانه دانشجو با کارشناسان مختلف برنامه‌ریزی شده است و تا امروز به بهترین نحو در دانشگاه مدیریت و اجرا شده است.

رییس دانشگاه آزاد واحد سمنان اضافه کرد: برگزاری کافه انتخابات توسط پایگاه بسیج دانشجویی، برگزاری جلسات سخنرانی، استفاده از تبلیغات محیطی نظیر چاپ پوستر و بنر نوشته‌های تبلیغاتی، انتشار یافتن ویژه نامه و گاهنامه وصال مرتضی و برگزاری بحث‌های آزاد از قیبل تریبون آزاد از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام برای پرسنل و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی تدارک دیده شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.