دانشگاههای برتر ایران و جهان اسلام امسال بودجه مستقل دارند

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان بودجه مستقل به ۱۰ دانشگاه برتر ایران و ۱۰ میلیارد تومان به دو دانشگاه برتر کشور در حوزه جهان اسلام خبر داد.

به گزارش حوزه احزابممتازنیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی اکبر متکان با اعلام این مطلب افزود: برای نخستین بار یک بودجه هزینه ای برای آن دسته از دانشگاه های کشور که در رتبه بندی دانشگاه های جهان اسلام، جایگاه های برتر را کسب کرده اند، در نظر گرفته شده که امسال به دو دانشگاه بوعلی سینا و رازی کرمانشاه تعلق می گیرد.
 
وی میزان بودجه در نظر گرفته برای هر یک از دانشگاه های برتر جهان اسلام را ۵ میلیاردتومان عنوان کرد.
 
۳۰ میلیاردتومان بودجه به ۱۰ دانشگاه برتر کشور اختصاص یافت
 
به گفته متکان، بودجه ۱۰ دانشگاه برتر کشور در سال ۹۱ نیز همانند سال گذشته ۳۰ میلیاردتومان خواهد بود.
 
دانشگاه های فردوسی مشهد، تبریز، صنعتی اصفهان، تهران، شیراز، شهید بهشتی، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، علم و صنعت ایران و صنعتی شریف در فهرست ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار دارند.
 
در سال ۱۳۸۹ مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل بند ز به ۱۰ دانشگاه برتر کشور برای انجام فعالیتهای جاری و هزینه ای، اختصاص یافت که این بودجه در سال ۹۰ به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت و میزان آن در سالجاری ثابت ماند.
 
اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به دانشگاه های مناطق محروم
 
معاون وزیر علوم یادآورشد: امسال بعد از نهایی شدن و تصویب بودجه، مصوب کردیم که دولت مبلغ ۵۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت علوم قرار دهد تا به دانشگاه های مناطق محروم کشور اختصاص یابد.
 
معاون اداری،مالی وزیرعلوم همچنین از توزیع ۲۰۰ میلیاردتومان به صورت بودجه جاری متمرکز به منظور تعادل بخشی درمیان همه دانشگاه های کشور در سال جاری خبر داد.

“انتهای پیام”/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.