دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی مردمی است باید ارتباطش با نمایندگان مردم قوی باشد

فروردین ۱۴۰۳

دکتر میرزاده در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

دکتر حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی مردمی است بنابراین می بایست ارتباطش با نمایندگان مردم قوی و پر رنگ تر باشد.

به گزارش  گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز دکتر میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیان بعضی نظرات و دیدگاه های خود پیرامون عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی و نقاط ضعف و قوت آن پرداختند.
 
دکتر میرزاده پس از شنیدن نظرات و پیشنهادهای نمایندگان با تاکید بر تقویت ارتباط میان دانشگاه و مجلس افزود: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی مردمی است بنابراین می بایست ارتباطش با نمایندگان مردم قوی باشد.
 
دکتر میرزاده با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی بزگترین دانشگاه حضوری جهان است، افزود: در ایران بیش از ۶۵ درصد از بار آموزش عالی بر عهده این دانشگاه است همچنین این دانشگاه بیش از ۲۷ درصد از امور پژوهشی کشور را برعهده دارد.
 
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این موضوع که دانشگاه آزاد اسلامی با شاخص های علمی جهان و حتی شورای عالی انقلاب فرهنگی فاصله بسیاری دارد افزود: عدم توسعه کیفی دانشگاه در سه دهه اول از عمر دانشگاه قابل توجیه است اما از دهه چهارم می بایست برای نزدیک شدن به سمت شاخص های معتبر علمی دنیا حرکت کنیم.
 
وی افزود: بزرگترین سرمایه های علمی ما که اشخاص نخبه و تحصیل کرده اند از کشور خارج شده اند ما اگر روش برخورد با این اشخاص را تغییر ندهیم این روند ادامه خواهد داشت، توسعه علمی ایران یک ضرورت است.
 
وی در ادامه گفته های خود از تصویب برنامه استراتژیک دانشگاه آزاد اسلامی و برنامه ۵ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در هیات موسس خبر داد.
 
دکتر میرزاده همچنین در مورد نحوه تعامل خود با نمایندگان مجلس گفت: درخواست هایی مانند نقل و انتقال می بایست در قالب آیین نامه ها انجام شود، پیشنهاد می کنم نمایندگان محترم وقت خود را صرف ارائه چنین مسائلی نکنند.
 
وی با بیان این که قصد نقد عملکرد مدیران سابق را ندارد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باشگاه سیاسی نیست، این دانشگاه یک نهاد علمی است و توسعه آن سبب توسعه علمی کشور خواهد شد.
 
دکتر میرزاده همچنین تاکید کرد: به هیچ گروه و جریان سیاسی وابستگی ندارم و به صورت مستقل عمل می کنم، در بعضی پایگاه اینترنتی ها و رسانه مطالبی انتشار یافته است که پاسخ آنها در زمان مناسب داده می گردد.
 
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: متقاضیان بسیاری در این بخش وجود دارد، در بخش توسعه ورزشی و اقتصادی دانشگاه نیز در حال برنامه ریزی هستیم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.