دانشگاه علوم پزشکی در اجرای ریفرم پیش قدم بوده است

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اولین دانشگاه در کشور است که از ۱۷ سال پیش طرح ریفرم را در نظام آموزشی اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر درمحل؛ دکتر حسن ابوالقاسمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جشن دانش آموختگی دانشجویان پزشکی در تالار امام علی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده بود، افزود: اگر امروز پزشکان زیادی در زمینه های مختلف در کشور داریم به خاطر زحمات و تلاش های اساتید بزرگ است.

وی با اشاره به این که از ۷ هزار سال قبل از میلاد، پزشکی ایران وجود داشته و حرف اول را می زده گفت: بعد از ایران پزشک یونان و بعد چین وارد عرصه شد و این یک افتخار برای ایران است.

وی ادامه داد: اگر امروز علم پزشکی را از غرب فرا می گیریم نباید فکر کنیم که این مسئله از اول این طور بوده است ما تولید کننده علم بودیم این را مدیون بزرگانمان هستیم.

ابوالقاسمی اظهار داشت: امروزه در بخش های مختلف درمانی پیشرفت زیادی داشتیم و تشخیص، درمان و استفاده از داروها به صورت دقیق انجام می شود ولی  مسئله این است که باید این نکته را مد نظر قرار داد که مسائل پیشگیرانه و سلامت محور را سرلوحه کار خود قرار دهیم.  چرا که بیماری های غیر واگیر تهدیدی برای سلامت بشر هستند و طب پیشگیری از رموز موفقیت پزشکی آینده کشور خواهد بود.

** جشن دانش آموختگی ۱۰۰ دانشجو پزشکی
وی در بخش دیگر از سخنان خود به ریفرم اشاره و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اولین دانشگاه کشور است که طرح ریفرم را از ۷ سال پیش اجرا کرده است و امروزه بسیاری از دانشگاه های بزرگ دنیای ایران طرح را رفته اند.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه ریفرم به معنای تغییر و تحول در نظام و محتوای آموزشی است عنوان کرد: باید قبول کرد که هنگام اجرای آن مشکلات زیادی داشتیم که بعد از مواجه آنها را اصلاح کردیم. با توجه به این که دانشجویان ورودی ۸۳ پزشکی اولین گروه از دانشجویان بودند که با این برنامه تحصیل کرده اند ولی ۷ نفر از آنها توانستند رتبه زیر ۱۰۰ را در آزمون رزیدنتی از آن خود کنند و نفر اول این آزمون از جمع همین دانشجویان بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: ویژگی های طرح ریفرم ادغام همه جانبه در محتوی آموزشی، توجه به جامع فکری توجه به عرصه های واقعی، انعطاف پذیری و دانشجو محوری است.

گفتنی که در این جنش ۱۰۰ دانشجو رشته پزشکی سوگند نامه پزشکی قرائت کردند و وارد عرصه پزشکی کشور شدند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.