دانش‌آموختگان برتر دانشگاه علامه تقدیر شدند

۲۲ آبان ،

62.jpeg

دانش‌آموختگان رتبه‌های اول تا سوم دانشگاه علامه طباطبایی در سال تحصیلی ۹۰-۹۱ تقدیر شدند.

به گزارش تفسیری خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم رضا مراد صحرایی معاون دانشجویی این دانشگاه با اشاره به آمار ۳۰۳ نفری دانش‌آموختگان برتر دانشگاه در سال تحصیلی ۹۰-۹۱، اظهار کرد: از این تعداد، ۷۳ درصد را خانم‌ها و ۲۷ درصد را آقایان تشکیل داده‌اند.

وی افزود: تعداد این دانش‌آموختگان برتر در مقطع کارشناسی ۱۰۵ نفر، کارشناسی ارشد ۱۶۵ نفر و در مقطع دکتری ۳۳ نفر است.

وی همچنین به ارائه آمار آموزشی دانشگاه از سال ۸۴ تاکنون پرداخت و تصریح کرد: تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد از سال ۸۴ تاکنون از ۲۴۲۲ نفر به ۱۰ هزار دانشجو رسیده است، همچنین تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد از ۷۱ رشته در سال ۸۴ به حدود ۱۰۰ رشته افزایش پیدا کرده که این رقم رشد ۴۱ درصدی رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد را نشان می‌دهد.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: همچنین در مقطع دکتری تعداد رشته‌ها از عدد ۱۹ به ۵۱ رشته ارتقا پیدا کرده که این رقم حاکی از رشد ۱۶۸ درصدی رشته‌های مقطع دکتری است.

صحرایی همچنین درباره آمار قبولی‌ها در مقطع کارشناسی ارشد از سال ۸۴ تاکنون، گفت: تعداد قبولی‌های مقطع کارشناسی ارشد از ۶۰۲ نفر به ۱۱۳۰ نفر افزایش پیدا کرده و از این حیث ۸۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین در این دوره وقتی پنج دانشکده به دانشکده‌های دانشگاه اضافه شده است.

به گزارش تفسیری ایسنا، در این مراسم همچنین شفیع‌آبادی معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به لباس فارغ‌التحصیلی به عنوان لباس خدمت به علم و اخلاق، تصریح کرد: بعضی‌ها می‌گویند که این نوع لباس از غرب نشات گرفته است، اما این چنین نیست و فلسفه این لباس از ابن‌سینا است.

وی همچنین در این مراسم در یک اقدام نمادین از یک دانشجوی برتر تقدیر به عمل آورد.

همچنین دانش‌آموختگان برتر سوگندنامه فارغ‌التحصیلی را خواندند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح و جوایز از دانش‌آموختگان رتبه‌های اول تا سوم دانشگاه علامه طباطبایی در سال تحصیلی ۹۰-۹۱ تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.