دانش آموزان قشر آسیب پذیر در برابر سوانح و خشونت هستند

دانش آموزان، بالغ بر ۲۵درصد جمعیت کشور را تشکیل داده و از مهم ترین گروه های در معرض خطر سوانح، حوادث و خشونت هستند.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، کارشناس بهداشت مدارس شبکه بهداشت و درمان بهمئی ضمن بیان این خبر گفت: علت اصلی آسیب پذیری کودکان و دانش آموزان، کامل نشدن مهارت ها و شرایط سنی آنان بوده که سبب افزایش خطر ابتلا به بیماری های عفونی خطرناک نیز برای آنان می شود.
 
مهندس جانعلی آبشنگ ابراز کرد: تامین سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی کودکان ضامن سلامت حال و آینده جامعه بوده و از آنجایی که دانش آموزان قشر آسیب پذیر جامعه هستند، مسایل بهداشتی آنان باید در اولویت قرار گیرد.
 
وی افزود: واحد بهداشت مدارس شبکه بهداشت و درمان بهمئی در سه ماهه اول سال نخست توانسته است اقداماتی مانند تکمیل واکسیناسیون توام دانش آموزان پایه متوسط، تکمیل شناسنامه سلامت برای تمامی دانش آموزان و معاینات کامل دانش آموزان پایه های اول ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را به انجام برساند.
 
این کارشناس بهداشت مدارس آبشنگ ادامه داد: اجرای طرح فیشورسیلانت برای دانش آموزان مقطع ابتدایی، اجرای طرح آهن یاری برای دانش آموزان دختر مقاطع راهنمایی و دبیرستان، اجرای طرح مروج سلامت در ۳۵ مدرسته این شهرستان و برگزاری کارگاه های آموزشی برای کارکنان بهداشتی و پزشکان مراکز در زمینه بهداشت مدارس، از دیگر اقدامات این واحد از ابتدای سال جاری بوده است./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.