داوران دومین دوره کتاب سال هفت اقلیم کار خود را آغاز کردند

به گزارش خبرنگار مهر،‌ تیم‌های داوری انتخاب رمان و مجموعه داستان سال هفت اقلیم، کار خود را از روزهای پایانی تیرماه امسال شروع کردند و ۱۶ داور این جایزه ادبی در ۸ گروه ۲ نفره، دور ابتدایی داوری درباره کتاب‌ها را آغاز کردند. داوران هم‌گروه به تناسب نسل و همچنین نوع نگاه و سبک، در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

با تقسیم شدن کتاب‌های مورد داوری در بین گروه‌های بررسی، مرحله اول داوری تا پایان شهریور ماه به اتمام می‌رسد و بررس آثار وارد دور دوم خواهد شد. به احتمال قوی، شمار آثار راه‌یافته به دور دوم داوری، ۲۸ کتاب باشد.

امسال با کاهش ۳۰ عنوان کتاب، تعداد تمام آثاری که برای بررسی در دبیرخانه این جایزه انتخاب شدند ۱۳۰ اثر بود. این کاهش تعداد در عناوین با وجودی مشاهده می‌شود که به گفته مسئولان برگزاری این جایزه، تعداد ناشرانی که از نظر آثار داستانی به دایره داوری هفت اقلیم وارد شده‌اند، افزایش داشته است.

این دوره از جایزه ادبی هفت اقلیم که سومین دوره جشنواره و دومین دوره کتاب سال هفت اقلیم محسوب می‌شود، به داوری کتاب‌های رمان و مجموعه داستان چاپ اولی در سال ۹۰ اختصاص دارد. مراسم پایانی این جایزه قرار است همزمان با شب یلدای امسال برگزار شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.