دبیرستانیها موظف به گذراندن ۹۶ واحد درسی هستند

دبیرستانیها موظف به گذراندن ۹۶ واحد درسی هستند

جام جم آنلاین: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: گذراندن واحدهای درسی در دبیرستان همانند دانشگاه است و دانش آموزان دبیرستانی موظف به گذراندن ۹۶ واحد درسی هستند و چنانچه در هر درسی نمره لازم را نیاورند دیپلم به آنها داده نمی‌شود.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، ابراهیم سحرخیزاظهارداشت: برای سال تحصیلی جدید دانش آموز پایه اول راهنمایی نداریم و دانش آموزان پایه ششم ابتدایی برای سال آینده وارد مقطع راهنمایی می شوند.

وی افزود: با توجه به تالیف و تدوین کتابهای جدید برای پایه ششم ابتدایی، ضروری است که کتابهای پایه اول راهنمایی نیز به صورت کامل تغییر کند.

سحرخیز با بیان اینکه سازمان پژوهش باید اقدامات لازم را برای تالیف کتابهای پایه اول راهنمایی آغاز کند، تصریح کرد: تغییر محتوای کتابهای پایه اول راهنمایی با توجه به تعدد دروس این پایه به مراتب سخت تر از تالیف و تدوین کتاب های پایه ششم ابتدایی است و باید تمرکز بیشتری روی تالیف این کتب انجام شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین از گستردگی آموزش معلمان پایه اول راهنمایی خبر داد و گفت: دبیران هر درس پایه اول راهنمایی باید پس از تالیف کتاب ها، آموزش های ضمن خدمت ببینند تا برای تدریس کتاب های جدید با مشکلی مواجه نشوند.

به گفته سحرخیز، تالیف کتاب های جدید پایه اول راهنمایی احتمالاً از مهرماه سال تحصیلی جدید شروع خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.