دبیر کل سازمان ملل به دنبال اجرای سیاست‌های آمریکاست

۳۰ام بهمن ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت:‌ سازمان ملل به همراه مستکبران، به‌دنبال فشار بر ایران برای گرفتن امتیاز از کشورمان است اما این در حالیست که ایران همواره زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت کرده است.

احمد دستمال‌چی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه رویکرد فشار و گفتگو همان سیاست چماق و هویج آمریکاست، گفت: تحریم و تهدید در آستانه مذاکره  ایران با ۱+۵ به این خاطر است که آمریکا دست بالا را در مذاکرات داشته باشد.

وی تصریح کرد: فشار و گفتگو سیاست کهنه و قدیمی آمریکا در آستانه مذاکرات بوده چرا که این شیوه را بهترین راه برای دسترسی به اهدافش می‌داند.

دستمال‌چی با بیان اینکه دبیرکل سازمان ملل به‌دنبال اجرای سیاست‌های آمریکاست، اظهار داشت: سازمان ملل به همراه مستکبران، به‌دنبال فشار بر ایران برای گرفتن امتیاز از کشورمان است اما این در حالیست که ایران همواره زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت کرده است.

وی ادامه داد: آمریکا اعلام کرده اگر واکنش تندی به اقدامات هسته‌ای کره شمالی انجام ندهد مشوقی برای ایران می‌شود که به تحقق اهداف هسته‌ای خود مبادرت کند لذا به دنبال فشار بیشتر به ایران است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: مقایسه ایران و کره شمالی قیاس مع‌الفارغ است چرا که اهداف ایران صلح آمیز بوده لذا سیاست‌های آنان بر علیه ایران قطع‌به‌یقین با شکست روبه‌رو خواهد شد. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.