دبیرکل ناتو: iبه جان آلن کاملا اعتماد داریم

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

در پی انتشار یافتن گزارش تفسیری‌هایی از تبادل «ایمیل‌های نامناسب» میان فرمانده نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان و یکی از زنان پرونده رسوایی اخلاقی پترائوس، دبیرکل این سازمان گفت که iبه فرمانده این ائتلاف بین‌المللی در افغانستان اطمینان کامل دارد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از خبرگزاری شینهوا، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سازمان ملل متحد آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد: من iبه ژنرال آلن(فرمانده ناتو در افغانستان) اطمینان کامل دارم و توانایی‌های وی در رهبری نیروها را واقعا تحسین می‌کنم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که جان آلن در انجام نقش خود iبه خوبی عمل کرده و iبه پیشبرد اهداف بین‌المللی در افغانستان کمک کرده است.

از سوی دیگر، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا برای ژنرال آلن و خدماتش iبه کشور و افغانستان ارزش قائل است. ریس جمهور طبق تقاضای وزیر دفاع، نامزدی ژنرال آلن iبه عنوان فرمانده نیروهای ناتو در اروپا را فعلا متوقف کرده تا تحقیقات وزارت دفاع درباره او iبه پایان برسد.

کارنی افزود: در حال حاضر رئیس‌جمهوری آمریکا ژنرال ژوزف دانفورد را iبه سمت فرماندار نیروهای ائتلاف در افغانستان برگزیده است.

وی همچنین از خبرنگاران خواست از ماجرای ژنرال پترائوس و ژنرال آلن iبه این استنباط کلی نرسند که در ارتش آمریکا چنین مشکلات فرهنگی وجود دارد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: رئیس‌جمهور آمریکا مطمئن است که مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا)، وزیر دفاع و وزارت دفاع می توانند مطابق با خواسته وی کارشان را انجام دهند.

این در حالی است که گفته می‌شود ژنرال آلن با خانم جیل کلی نامه‌های الکترونیکی رد و بدل و در این نامه‌ها با هم مغازله می‌کردند.

ژنرال آلن ارتکاب هر گونه عمل نادرستی را تکذیب کرده است.

جان آلن ۵۸ ساله، در سال ۲۰۱۱ پس از این که پترائوس رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) شد، پست فرماندهی نیروهای ائتلاف در افغانستان را iبه عهده گرفت.

قرار بود آلن روز پنجشنبه در جلسه سنا برای پذیرفتن پست فرماندهی کل نیروهای ناتو در اروپا شرکت کند اما iبه دستور لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا این انتصاب فعلا iبه تعلیق درآمده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.