دبیر کل ITU جهت حراست از آزادی بیان اطمینان داد

۱۹م آذر ،

فاوانیوز: دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات دوشنبه اعلام کرد بازنگری در مقررات مخابرات بین المللی که محور اصلی کنفرانسی در دبی است نباید به آزادی بیان در اینترنت آسیب وارد کند.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایستنا؛ از وبسایت رسمی شرکت مخابرات ایران، حمدون توره در پاسخ به پرسشی اعلام کرد: نگرانی ها دربارهٔ این آزادی کاملا بی اساس است. وی افزود: این شیوه بدی برای حمله به کنفرانس جهانی مخابرات بین المللی است که برای بازنگری در مقررات مخابرات بین المللی در دبی آغاز به کار کرد. این مقررات از سال ۱۹۸۸ اجرا می گردد.

دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات خطاب به شرکت کنندگان در این کنفرانس ، هرگونه زیر سئوال رفتن آزادی بیان در اینترنت را رد کرد. وی گفت: هیچ چیز نمی تواند آزادی بیان را در جهان امروز متوقف کند و هیچ چیز در این کنفرانس به این آزادی آسیب وارد نخواهد کرد.
 
دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات افزود: من چیزی دربارهٔ کنترل اینترنت نگفته ام. به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی ویدئویی خطاب به شرکت کنندگان تاکید کرد هدف این کنفرنس باید تامین دسترسی جهانی به فناوری های اطلاع رسانی و ارتباطات برای دو سوم ساکنان کره زمین که به آن دسترسی ندارند باشد. وی افزود: ما باید به کار جمعی ادامه دهیم و به تفاهمی دربارهٔ موثرترین شیوه دست یابیم تا حریم اینترنت باز ، قابل دسترس و امن باشد.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.