دبیر کمیسیون آموزش مجلس: برخی از اپراتورها تنها به سود فکر می‌کنند و با توزیع سیمکارت در مدارس جیب دانش آموزان را خالی کردند

دبیر کمیسیون آموزش مجلس: برخی از اپراتورها تنها به سود فکر می‌کنند و با توزیع سیمکارت در مدارس جیب دانش آموزان را خالی کردند

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تلفن همراه را وسیله‌ای غیر ضروری برای دانش‌آموزان دانست و اعلام کرد: برخی از شرکت‌های اپراتور تلفن همراه با توزیع سیم کارت در بین مدارس کشور، جیب دانش‌آموزان را خالی کردند.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه منجر به خسارت‌های جبران ناپذیری می‌شود تصریح کرد: امروزه استفاده از تلفن همراه به عنوان وسیله‌ای برای بازی دانش‌آموزان و چشم و هم چشمی کودکان و نوجوانان تبدیل شده است.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استفاده نوجوانان از تلفن همراه گاهی نشان دهنده توان مالی خانواده‌ها است که این مهم آسیبی جدی به روح و روان دانش‌آموزان وارد می‌کند. 
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه در بیشتر اوقات از تلفن همراه برای رفع نیازها استفاده نمی‌شود افزود: گاهی دیده شده که به جای آنکه تلفن همراه وسیله‌ای برای برقراری ارتباط باشد، کاربرد استفاده از آن تغییر کرده و برای بچه‌ها وسیله بازی تلقی می‌شود.
سلیمی تلفن همراه را مانعی برای تبلور فکر و ذهن دانش‌آموزان دانست و تاکید کرد: امروزه یکی از وظایف خانواده‌ها، کنترل و نظارت بر استفاده کودکان و نوجوانان از تلفن همراه است، چراکه کارکرد غیر اصولی آن، اثرات مخربی بر روح و روان دانش‌آموزان به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به توزیع سیم کارت‌های رایگان اعتباری در بین دانش‌آموزان اظهار داشت: در چند وقت اخیر برخی شرکت‌های اپراتور تلفن همراه، سیم کارت‌هایی رایگان اعتباری در بین دانش‌آموزان توزیع کردند، که با این کار توانستند سودهای میلیاردی کسب کرده و جیب دانش‌آموزان را خالی کنند.
دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: خوشبختانه این اقدام با کنترل به موقع مسئولان آموزش و پرورش روبرو شد و به صاحبان شرکت‌های توزیع سیم کارت اجازه سوء استفاده مالی را نداد.
متاسفانه به دلایل مختلف در گروه‌های سنی نوجوانان و جوانان استفاده صحیح از این وسیله ارتباطی جا نیافتاده و علاوه بر موارد غیر اخلاقی، استفاده بیش از حد  تلفن همراه در کلاس درس موجب بر هم خوردن تمرکز دانش‌آموزان، معلمان و افت تحصیلی محصلان می‌شود.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.